صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / اوکتاویو: از تیم ملی پشتیبانی خوبی می‌شود/ در رنکینگ جهانی ضرر کردیم

اوکتاویو: از تیم ملی پشتیبانی خوبی می‌شود/ در رنکینگ جهانی ضرر کردیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی درخصوص نشست مشترک با دبیرکل فدراسیون گفت: جلسه بسیار مثبتی بود و حس کردم که آمادگی کاملی برای یک پشتیانی بزرگ از تیم ملی فوتبال ساحلی وجود دارد.

اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از فدراسیون فوتبال، مارکو اوکتاویو سرمربی تیم ملی فوتبال در خصوص شرایط حاکم بر تیم ملی فوتبال ساحلی و برنامه‌های پیش روی این تیم گفت: نشست خوب و بسیار مثبتی با ساکت و شهریاری داشتیم. حس کردم که با یک پشتیبانی بسیار بزرگ از تیم ملی فوتبال ساحلی مواجه شده ایم. این پشتیبانی باعث می‌شود برنامه‌هایی که برای آماده‌سازی تیم ملی تا جام جهانی داریم با برگزاری یک کمپ در برزیل و بدون این که مجبور به تغییر برنامه‌هایمان شویم، محقق شود.

او افزود: این که اردوی تدارکاتی در کشور پرتغال در مسیر آماده سازی برای مسابقات جام بین قاره ای قطعی شده و امکان برگزاری آن را داریم یک نکته بسیار مثبت است. در تیم ملی فوتبال ساحلی یک جوانگرایی را آغاز کرده‌ایم که اکنون زمان استفاده از برترین‌ها در مسابقات بین المللی است. در واقع در اردوی پرتغال جوان‌هایی در تیم ملی حضور خواهند داشت که تجربه بازی‌های بین المللی را ندارند و با این کار فرصت بسیار خوبی را برایشان ایجاد می‌کنیم تا در شرایط تمرینی بین المللی و بازی‌های دوستانه چالش برانگیز حضور پیدا کنند. در این اردو می‌توانیم بازیکنان را با سبک بازیکنان اروپایی و به خصوص پرتغالی و برزیلی آشنا کنیم تا به خصوص جوان‌ها تجربه خیلی خوبی برای مسابقات جام بین قاره ای به دست آورند. البته که می‌دانیم جوانگرایی همیشه پر ریسک و البته آینده است.

اوکتاویو درباره قرار گرفتن ایران در رده سوم رنکینگ جهانی فوتبال ساحلی گفت: به طور کلی رنکینگ جهانی برای ما مهم است اما می‌دانیم که ما در این زمینه متضرر شده‌ایم و شرایط به سود ما نیست چون تقویم مسابقاتی آسیا از تقویم اروپا بسیار کوچک‌تر است و این باعث می‌شود تعداد حضور در مسابقات برای تیم‌های آسیایی و اروپایی یکسان نباشد و در نتیجه کسب امتیازات در شرایط برابر نیست. به نظرم مهم‌تر از رنکینگ جهانی، جایگاه واقعی ایران در سطح جهان است که باعث شده ایران را به عنوان یک تیم بسیار بزرگ بشناسند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران همچنین گفت: می‌دانم که توقع مردم از فوتبال ساحلی بسیار بالا رفته است. دلیل این موضوع هم افتخارآفرینی‌های متعددی است که رقم خورده و به نوعی این توقع را ایجاد کرده است. آرزوی ما این است که همیشه قهرمان باشیم اما هر بازی و هر تورنمنت شرایط ویژه خود را دارد. خیلی سخت و پر انگیزه به کارمان ادامه می دهیم تا یک تیم قابل رقابت برای هر مسابقه بسازیم تا رو در روی تیم‌های قدرتمند جهان تیمی کاملا رقابت پذیر باشد.

او افزود: بدون تردید رقابت‌های قهرمانی آسیا (انتخابی جام جهانی) مسابقات بسیار سختی خواهد بود. در حال حاضر ایران، ژاپن و امارات هر کدام دو عنوان قهرمانی را در اندوخته خود دارند اما من به این تیم‌ها دو یا سه تیم دیگر را اضافه می‌کنم. لبنان، عمان و بحرین دیگر تیم‌های قدرتمند آسیا هستند و از آنها نباید غافل شد. بی شک ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی می‌جنگد تا مجوز حضور در جام جهانی را کسب کند و تلاش می‌کنیم قهرمان شویم. قهرمانی، نه تنها برای رسیدن به بیشترین تعداد قهرمانی یک تیم در قاره بلکه از نظر تاثیر آن روی قرعه کشی جام جهانی به عنوان تیم اول آسیا مهم‌تر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.