صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ابراز تردید کارشناسان سازمان ملل در جدیت عربستان برای جبران اشتباهاتش در یمن
ابراز تردید کارشناسان سازمان ملل در جدیت عربستان برای جبران اشتباهاتش در یمن

ابراز تردید کارشناسان سازمان ملل در جدیت عربستان برای جبران اشتباهاتش در یمن

عربستان در نشستی در ژنو ضمن اذعان به اشتباهاتش در جنگ علیه یمن ادعا کرد، برای تصحیح اشتباهات خود در عملیات علیه یمن با جدیت عمل می‌کند اما کارشناسان سازمان ملل در این رابطه ابراز تردید کردند.

کودکان یمن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عربستان که با فشارهای بین‌المللی روزافزونی روبه‌رو است، مدعی شده که در راستای تصحیح اشتباهات خود در هدف قرار دادن غیرنظامیان از جمله کودکان در یمن تلاش می‌کند.

در این جنگ که از حدود سه سال و نیم پیش علیه یمن آغاز شده، ده‌ها هزار تن کشته شده‌اند و یمن به مرز خطر گرسنگی رسیده است.

کمیته حقوق کودکان سازمان ملل عملکرد عربستان در پایبندی به حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه را بررسی کرده و بارها مساله کودکانی که در حملات ائتلاف عربی کشته می‌شوند را مطرح کرد.

کلارنس نلسون، معاون رئیس این کمیته گفت: این مساله سال‌هاست ادامه دارد اما هنوز گزارشی از تعقیب، محاکمه و یا هیچ گونه برخوردی با مجرمان و مسؤولان این حملات ارائه نشده است.

عسیکر العتیبی، نماینده وزارت دفاع عربستان به کمیته حقوق کودکان سازمان ملل که شامل ۱۸ کارشناس مستقل است، اعلام کرد: ائتلاف عربی به رهبری عربستان به قوانین بین‌المللی حقوق بشر پایبند است و این ائتلاف لیستی از ۶۴ هزار هدف در یمن از جمله بیمارستان‌ها و مدارس دارد که هدف قرار دادن آنها ممنوع است.

این مسؤول وزارت دفاع عربستان افزود: نتایج تحقیقات ائتلاف عربی حاکی از وجود برخی اشتباهات غیرعامدانه در برخی از عملیات‌هاست و اینکه تیم مشترک ارزیابی حوادث بر لزوم محاکمه مجرمان و جبران خسارات قربانیان تاکید دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.