صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / کرمی: تعداد تیمها کم شده اما مبالغ قرارداد تکواندوکاران بیشتر شده است
کرمی: تعداد تیمها کم شده اما مبالغ قرارداد تکواندوکاران بیشتر شده است

کرمی: تعداد تیمها کم شده اما مبالغ قرارداد تکواندوکاران بیشتر شده است

رئیس سازمان لیگ تکواندو با بیان اینکه مبلغ قراردادهای تکواندوکاران با باشگاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته، اظهار کرد: لیگ‌برتر کانال پیشرفت و کسب آمادگی ملی‌پوشان است.

محمد کرمی تکواندو

محمد کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمتر شدن تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر تکواندو مردان توضیح داد: امسال از نظر تعداد تیم با کاهش روبه‌رو بوده‌ایم و چند تیم را در لیگ برتر از دست داده‌ایم. با این وجود انتظار داریم به خاطر همین کاهش تعداد تیم‌ها، کیفیت خوبی را از تیم‌های حاضر در فصل جاری لیگ برتر شاهد باشیم.

او ادامه داد: ملی‌پوشان حاضر در لیگ برتر نیز نسبت به سال‌های گذشته و فصل پیش بیشتر شده‌اند. نفراتی چون فرزان عاشورزاده با تیم لوازم خانگی کن قرارداد بسته‌ است. البته ملی‌پوشان دیگری که در سال‌های نه چندان دور از نظر آمادگی در سطح قابل قبولی بوده‌اند نیز با تیم‌های لیگ برتری قرارداد دارند و باید دید سطح مسابقه‌های امسال چگونه خواهد بود. اما این ملی‌پوشان دانستند که برای رسیدن به آمادگی کامل باید از همین کانال (لیگ برتر) وارد تیم ملی شوند.

رییس سازمان لیگ تکواندو ایران با بیان اینکه بارها مساله مهم بودن حضور در لیگ را مطرح کرده است خاطرنشان کرد: در مصاحبه‌هایی که قبلا داشته‌ام بارها و بارها مهم‌ بودن حضور ملی‌پوشان در لیگ برتر را مطرح کرده‌ام و الان نتایج آن را می‌بینیم. به عینه مشاهده می‌شود هوگوپوشانی که با حضور در لیگ شرایط مسابقه را تجربه می‌کنند از آمادگی بیشتری نسبت به نفراتی که تنها در اردوهای تیم ملی تمرین می‌کنند، برخوردارند. به هر حال شرایط مسابقه با تمرین و اردو متفاوت است. شما اگر در بهترین شرایط هم تمرین کنید به هیچ عنوان نمی‌تواند تاثیرات حضور در جریان مسابقه را داشته باشد.

او در پاسخ به این سوال که دلیل اصلی کاهش تعداد تیم‌های لیگ برتری تکواندو نسبت به سال گذشته چیست توضیح داد: باید قبول کنیم که مشکلات اقتصادی در همه جوانب جامعه تاثیرگذار بوده است. تیم‌ها نیز در لیگ‌های مختلف من جمله تکواندو از این شرایط متضرر شده‌اند. با این حال اگر فدراسیون می‌خواست تعامل بیشتری داشته باشد مطمئنا تعداد تیم‌ها افزایش می‌یافت اما هدف ما این نیست. می‌خواهیم تیم‌هایی که در لیگ حضور دارند با خواسته خود آمده باشند تا انگیزه لازم برای پرورش نیروهای جوان و قهرمانان بنام را داشته باشیم.

کرمی افزود: سال گذشته فدراسیون با تلاش‌هایی که کرد توانست تیم یاسین پیشرو قم را به لیگ برتر تکواندو وارد کند اما متاسفانه در ادامه و پایان لیگ شاهد بودیم که مسئولان این تیم به تعهدات خود (قراردادهای بازیکنان) وفادار نبودند و مشکلات زیادی را بر جای گذاشتند. تیم‌هایی که الان در لیگ هستند، همگی به قرارداد بازیکنان پایبند بودند و همین مساله می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت لیگ برتر شود.

او در مورد مبلغ قراردادهای این فصل تکواندوکاران نیز گفت: خدا را شکر با دیدن قراردادها رشد صعودی را البته نه چندان زیاد در مبلغ قراردادها دیده‌ام. دلیل این افزایش قیمت کم بودن تیم‌هاست که باعث شد مسئولان باشگاه‌ها برای جذب ملی‌پوشان مبلغ قراردادها را بالاتر ببرند. با این حال این مبالغ نمی‌تواند در حد و اندازه قهرمانان جهان باشد.

محمد کرمی در پایان صحبت‌های خود در مورد استفاده تیم‌ها از تکواندوکاران نوجوان و جوان نیز گفت: قوانینی که سال گذشته وجود داشت امسال نیز برای تیم‌ها وجود دارد. همه تیم‌ها موظفند از یک سهمیه زیر ۱۸ سال در ارنج تیمی خود استفاده کنند. این تصمیم در رشد تکواندوی ایران خیلی تاثیرگذار است. همچنین در لیگ دسته یک نیز قانون جدیدی را گذاشته‌ایم که باید هر تیم از دو سهمیه زیر ۱۸ سال و سه سهمیه زیر ۲۱ سال استفاده کند. با این قانون تیم‌ها نمی‌توانند بیش از سه یا چهار ملی‌پوش بزرگسال را داشته باشند. همچنین ملی‌پوشانی که در لیگ برتر افت محسوسی داشته‌اند، دیگر نمی‌توانند در تیم‌های دسته یکی فعالیت آنچنانی داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.