صفحه اصلی / اصناف / برندها / پلیس با شرکت اپل در افتاد
پلیس با شرکت اپل در افتاد

پلیس با شرکت اپل در افتاد

خبری که به تازگی در صدر اخبار قرار گرفته است در مورد پلیس آمریکا است که به تازگی مضنونی را مجبور کرده تا گوشی iPhone X شرکت اپل خود را از طریق تشخیص چهره باز کند.

در تحقیقات اخیر توسط اف بی آی ، آنها مضنونی را مجبور کردند تا گوشی iPhone X خود را توسط سیستم تشخیص چهره باز کند و این اتفاق برای اولین بار است که رخ می دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، این اتفاق در ماه پیش رخ داد ، زمانی که اف بی آی برای تحقیقات وارد خانه ی مضنون در اوهایو می شود ، چشم آنها به گوشی iPhone X فرد می افتد و مضنون را وادار می کنند تا گوشی خود را از طریق شناسایی چهره باز کند.

شروع درگیری با شرکت اپل
این موضوع دقیقا پس از سال ۲۰۱۶ دوباره رخ داد ، در آن سال شرکت اپل از باز کردن گوشی مضنون سر باز زد و آن را خلاف امنیت و حریم خصوصی کاربران دانست. اوایل امسال در اقدامی عجیب و غریب پلیس فلوریدا سر زده وارد یک مراسم ختم شد تا بتواند از اثر انگشت فرد درگذشته استفاده کنند تا گوشی او را باز کنند.

به روزرسانی شرکت اپل در مورد IOS
حالا خیلی از آژانس های قانونی و حقوقی با استفاده از هوش مصنوعی خاصی گوشی های مضنونین را به زور باز می کنند و به نظر می رسد که این هوش مصنوعی یک قدم از شرکت اپل جلوتر است. این هوش مصنوعی از طریق USB می تواند گوشی مضنونین را باز کند. البته به نظر می رسد که در نسخه جدید iOS 12 دیگر هیچ فردی نمی تواند که از طریق کابل شارژ به اطلاعات کاربر دسترسی پیدا کند و این موضوع زمانی صدق می کند که مدت طولانی از زمان باز کردن گوشی گذشته باشد.

همانطور که مشخص شد پلیس نتوانست اطلاعات زیادی در گوشی مضنون خود کسب کند زیرا فایل های او رمزگذاری شده بوده و آنها نتوانستند که این فایل ها را باز کنند. به نظر می رسد که آنها ابزار لازم برای باز کردن فایل های این گوشی را در اختیار ندارند.

البته وکلای حقوقی فرد مضنون به او پیشنهاد کرده اند که می تواند از این موضوع استفاده کرده و از افراد شکایت کنند. در پرونده های قبلی فرد از ارائه رمز عبور خود سر باز می زد و همین موضوع باعث شده است که پلیس ها این کار را به زور انجام دهند. قطعا پلیس برای اینکه با مشکلات حقوقی مواجه نشود باید راه حلی در این زمینه پیدا کند ولی برای حل این مشکل نیازمند کمک اپل نیز است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.