صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ورود ۵۳ هزار کارت مهاجر سوخت، تنها در یک ماه به سیستان و بلوچستان
ورود ۵۳ هزار کارت مهاجر سوخت، تنها در یک ماه به سیستان و بلوچستان

ورود ۵۳ هزار کارت مهاجر سوخت، تنها در یک ماه به سیستان و بلوچستان

‌معاون بازرگانی شرکت فراورده های نفتی منطقه زاهدان گفت: در منطقه زاهدان، سه انبار داریم که متاسفانه به خط لوله متصل نیست و فراورده‌های نفتی روزانه با 200 کامیون از راه های دور حمل می شود، توزیع سوخت به دلیل اتفاق های اخیر، قطره چکانی بود اما با تدبیر مسئولان ایام سخت را پشت سر گذاشتیم و وضعیت عادی شده است، شنبه گذشته سوخت 100 نفت کش در مخازن ذخیره شد.

کارت مهاجر سوخت

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌خسرو خلیلی در جلسه فعالان حمل و نقل استان افزود: در سیستان و بلوچستان تعداد جایگاه ها کم است، به مرکز هم اعلام شد که وضعیت این استان با دیگر استان ها متفاوت است و با پاکستان مرز مشترک دارد و باید نگاه دیگری به این منطقه داشت ولی به دلیل مرزی بودن استان این موضوع به راحتی محقق نمی شود. در حالی که شایسته نیست مردم ساعت ها در صف سوخت باشند.

وی ادامه داد: ۸۰ تا ۹۰ هزار کارت سوخت مهاجر تا مرداد ماه وارد استان شده بود و شهریور ماه ۵۳ هزار کارت مهاجر جدید دیگر وارد استان شد، ۹ هزار و ۴۰۰ کارت، باطل شده بود و موفق شدیم ۱۴ هزار کارت را مسدود کنیم، با توجه به حجم عظیم ورود کارت سوخت هر حرکتی انجام دهیم، خیلی نمی‌توانیم مقابله کنیم‌.

همچنین معاون رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: تا چند ماه قبل فضای بازار رقابتی بود، اما شرایط تغییر کرده است و باید توزیع کالاها زیر نظر این سازمان انجام شود. از محل لاستیک هایی که در گمرک است، سهمیه ای از طریق وزارت راه و شهرسازی به حمل و نقل تعلق می گیرد و در کوتاه ترین زمان لاستیک مورد نیاز استان تامین می شود، ۲۰ درصد آن به حمل و نقل درون شهری و ۸۰ درصد به حمل و نقل برون شهری اختصاص می یابد.

سلطان زاده ادامه داد: دولت، تسهیلاتی را برای واردات لاستیک قائل می شود، چرا که مکانیزم صادرات و واردات تغییر کرده است و به زودی شرایط نیز تغییر می کند. برای تامین روغن موتور و دیگر لوازم هم اقدام می‌شود‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.