صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / سفیر اتریش در تهران: اتحادیه اروپا از تحمیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا متاسف است
سفیر اتریش در تهران: اتحادیه اروپا از تحمیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا متاسف است

نشست کمیسیون امنیت ملی با سفرای کشورهای اروپایی؛

سفیر اتریش در تهران: اتحادیه اروپا از تحمیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا متاسف است

سفیر اتریش در تهران با محکوم کردن حمله تروریستی به رژه در اهواز گفت: اتحادیه اروپا برای تصمیم آمریکا نسبت به خروج از برجام و تحمیل تحریم‌های یکجانبه متاسف است.

سفیر اتریش در ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، اشتفان شولتز در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با سفرای کشورهای اروپایی مقیم تهران، گفت: در ابتدا لازم است مراتب تاسف خود را نسبت به زخمی شدن افراد و مردمی که در حمله تروریستی به رژه در اهواز در ۲۲ سپتامبر رخ داد اعلام کنم. خانم موگرینی نماینده اتحادیه اروپا و تمامی اعضای این اتحادیه خواستار شفای عاجل مجروحان ایران هستند.

وی با بیان این‌که ایران و اتحادیه اروپا براساس سیاست مندرج در بیانیه مشترک آوریل ۲۰۱۶ در حال همکاری است، اظهار کرد: فعالیت ایران و اروپا تا افق ۲۰۲۰ دنبال می‌شود که نمونه آن انجام کلیه کارهای تحقیقاتی، تبادل دانشجویان ایرانی، آموزش ضابطان قضایی از ایران، افغانستان، پاکستان و ترکیه در وین است.

سفیر اتریش در تهران ادامه داد: پروژه‌های مشترک بین ایران و اروپا برای پاسخ به چالش‌های موجود تکمیل شده تعدادی از برنامه‌های مشترک در سطح اتحادیه اروپا دنبال می‌شود. روابط اتحادیه اروپا مسائل کلیدی از جمله ارتقای قابلیت برنامه هسته‌ای ایران در حوزه رگولاتوری را شامل می‌شود.

شولتز همچنین از خروج آمریکا از برجام احساس تاسف کرد و گفت: اتحادیه اروپا از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و تحمیل تحریم‌های یک جانبه متاسف است.

وی با اشاره به آخرین جلسه وزرا در ۲۴ سپتامبر گفت: تمام مشارکت‌کنندگان در این جلسه برحفظ برجام و اجرای کامل و موثر و با حسن نیت و تمامی بندهای آن تاکید کردند. تا زمانی که ایران تعهداتش را در برجام اجرایی کند ما هم به دنبال اجرای کامل تعهدات در این حوزه خواهیم بود.

سفیر اتریش در تهران در پایان گفت که در این جلسه بر لزوم از بین بردن تحریم‌ها تاکید شده تا ایران بتواند از مزایای برجام در حوزه اقتصادی بهره‌برداری کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.