چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفر هیات عالی‌رتبه عربستانی به پاکستان

سفر هیات عالی‌رتبه عربستانی به پاکستان

براساس گزارش‌ها یک هیات عالی رتبه از مقام‌های عربستان به منظور مذاکرات تجاری با مقام‌های پاکستان وارد شهر اسلام آباد شده است.

پرچم پاکستان و عربستان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از نیشن، منابع خبری گفتند که این هیات تحت سرپرستی محمد بن عبدالله الجدعان، وزیر دارایی عربستان به پاکستان سفر کرده و قرار است پنج یادداشت تفاهم مهم با پاکستان امضا کند.

همچنین یکی از موضوعات مورد بحث دو طرف ساخت پالایشگاه‌های نفت در منطقه گوادر خواهد بود.

این منابع تصریح کردند که این هیات نشست‌هایی را با مقام‌های عالی رتبه مختلف پاکستان در طول حضورش در این کشور برگزار خواهد کرد و همچنین مذاکراتی را برسر ارتقای روابط دوجانبه و همکاری‌های اقتصادی و تجاری خواهد داشت.

فواد چودری، وزیر اطلاع رسانی پاکستان پیش از این گفت که در این هیات قرار بوده که یک مقام ارشد سرمایه گذاری عربستان به همراه وزیر نفت و وزیر انرژی حضور داشته باشند.

این سفر در راستای دعوت قبلی اسلام آباد از ریاض به منظور سرمایه گذاری در پروژه‌های این کشور از جمله کریدور اقتصادی پاکستان – چین و پروژه‌های زیرساختی دیگر صورت گرفته است.

گفته شده که این هیات عربستانی در طی سفر شش روزه خود به پاکستان یادداشت تفاهمی را به منظور سرمایه گذاری در معادن بلوچستان پاکستان امضا خواهد کرد و توافقات دیگری نیز بین دو طرف بر سر پالایشگاه‌های گاز طبیعی و حوزه‌های دیگر امضا خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.