صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / اقدام برای تجاری‌سازی ایده‌ها و تشکیل شرکتهای مجازی در یک رویداد بین‌المللی

اقدام برای تجاری‌سازی ایده‌ها و تشکیل شرکتهای مجازی در یک رویداد بین‌المللی

ایده‌پردازی ایرآپ

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مهدی سبزه‌پرور، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیر رویداد AerUp2nd درباره‌ این رویداد گفت: مهم‌ترین هدف این دوره از رویداد، هدایت ایده‌ها به سمت تجاری سازی است. بین‌المللی شدن رویداد نیز علاوه بر تبادل اطلاعات و آگاهی از تکنولوژی‌های جهانی، سبب برقراری ارتباط دانشجویان و شاغلین داخلی با فعالان خارج از کشور خواهد شد و هدف نهایی ما، ایجاد شرکت‌های مجازی است که ایده‌های خوب دانشجویان توسط متخصصان مجرب و کارآزموده به سوی تجاری‌سازی هدایت شوند و آنها فارغ از مسائل مالی و حقوقی بتوانند تجربه‌ انجام کار گروهی و تقویت روابط عمومی برای پیشرفت کارها و شناخت کامل از بازار و استفاده از روش‌های صحیح بازاریابی را بیاموزند تا در آینده که در قالب یک شرکت واقعی شروع به کار خواهند کرد، بهتر بتوانند با مشکلات و چالش‌های تجاری که با آنها مواجه می‌شوند، برخورد کنند و عملکرد هوشمندانه‌ای برای رفع موانع بیابند.

مریم السادات حسینی، سرپرست رویداد نیز ضمن شرح کلی برنامه‌ها و مقایسه آن با رویداد قبلی، اظهار کرد: اولین دوره رویداد AerUp به عنوان رویداد برتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای جشنواره‌ حرکت معرفی شده بود. مزایای این دوره نیز، جذب ایده‌ دانشجویان، بهبود مسیر تجاری‌سازی و ارتباط صنعت و دانشگاه و ارائه‌ ایده‌ها در جهت برطرف کردن مشکلات صنایع و معرفی رشته‌ هوا فضا به دانش‌آموزان و هدایت ایده‌های نسل جوان به سمت تولید محصول است. ضمنا بین‌المللی شدن رویداد سبب کسب تجربه و استفاده از دانش و علوم کاربردی در صنعت هوا فضا، ایجاد بازار مشترک و جذب سرمایه‌ آنها برای پیشبرد طرح‌های گوناگون خواهد بود.

حسینی ادامه داد: در این رویداد، ۵ عصرانه برگزار خواهد شد که زمان برگزاری و موضوع‌های آن به ترتیب ۱۱ مهر “تعمیر و نگهداری، ۲۵ مهر”کاربرد رشته‌ها”، ۷ آبان “محیط زیست، خدمات شهری و فوریتهای امدادی”، ۳۰ آبان “بخش دانش‌آموزی و فضایی” و ۱۴ آذر “توربین” است.

سرپرست این رویداد افزود: روند اصلی رویداد نیز شامل افتتاحیه و برگزاری دو پنل تخصصی، تکمیل ثبت‌نام و پیش داوری، برگزاری کارگاه‌ها، Aerotalk، ارسال طرح نهایی و داوری نهایی، اختتامیه و تقدیر از ایده‌های برتر است که به ترتیب در ۱۶ بهمن، ۲۳ بهمن، ۲۵ و ۲۶ بهمن، ۳۰ بهمن، ۳ اسفند و ۱۴ اسفند خواهد بود.

وی ادامه داد: کارگاههای آموزشی و مشاوره‌ اساتید در قالب چهار کارگاه در دو روز پنج شنبه و جمعه در ۲۵ و ۲۶ بهمن برگزار خواهد شد. موضوع اصلی کارگاه‌ها تفکر طراحی، تیم سازی، تهیه برنامه مالی، نحوه ارائه به سرمایهگذار، ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و مدیریت پروژه خواهد بود.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: Aerotalk نیز، بخش جدیدی هست که برای اولین بار در سطح ملی در ۳۰ بهمن برگزار خواهد شد. هدف از این قسمت، ایجاد یک فضای دوستانه و صمیمی بین متخصصین این صنعت با ایدهپردازان و سایر علاقه‌مندان است. هریک از ایدهپردازان می‌توانند با حضور در محل برنامه، مطالب مورد نظر خود را با متخصص مربوطه به صورت یک گفت‌وگوی دوستانه مطرح کرده و راهنمایی‌ها و تجربیات آنها را برای پیشبرد بهتر و ارائه‌ موثرتر طرح خود به کار گیرند. در نهایت،اختتامیه و تقدیر از ایدههای برتر در ۱۴ اسفند انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام دبیرخانه رویداد، در دومین دوره‌ رویداد ایرآپ، همایش‌هایی در زمینه ایدهپردازی در دو حوزه‌ آزاد و دانش‌آموزی با عنوان عصرانه برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این عصرانه‌ها در بخش آزاد، معرفی کاربرد رشته‌های دیگر در حوزه‌ هوافضا و نیاز صنعت به آنها، دعوت از متخصصان برای بررسی وضعیت روز صنعت کشور و مطرح کردن نیازهای موجود در زمینههای مورد بحث، آشنایی ایده‌پردازان و علاقه‌مندان با این نیازها و ایجاد فضایی جهت آشنایی و مشارکت با یکدیگر برای رفع نیازها و آموزش تیمسازی به شرکت‌کنندگان است. همچنین هدف از برگزاری بخش دانش‌آموزی، آشنا کردن دانش‌آموزان با حوزه‌ کار در هوافضا، آماده‌سازی نسل آینده برای حضور فعال در این حوزه و آموزش مهارت‌هایی مانند تیم‌سازی گروهی، روش‌های حل مسئله و ایجاد روحیه خودباوری در آنها است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به دفتر انجمن علمی دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همچنین به وبسایت رسمی این رویداد به آدرس aerup.aut.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.