صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ولیعهد عربستان وارد کویت شد

ولیعهد عربستان وارد کویت شد

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان راهی کویت شده و انتظار می‌رود در جریان این سفر درباره مسائل مختلفی از جمله نفت و میانجیگری کویت برای حل مناقشه عربستان و قطر به رایزنی بپردازد.

بر اساس این گزارش، قرار است ولیعهد عربستان با صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت دیدار داشته باشد.

در جریان این سفر، خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان بن سلمان را همراهی می‌کند.

یک مقام آگاه به خبرگزاری رویترز گفته است که مناقشات عربستان و قطر در دستور کار مذاکرات میان مقام‌های دو طرف در جریان این سفر قرار دارد.

سفر ولیعهد عربستان به کویت که قرار بود روز شنبه انجام شود، به یک روز بعد موکول شده بود.

روزنامه رأی‌الیوم در سرمقاله خود در ارزیابی این سفر ولیعهد جوان سعودی به کویت نوشت: زمان این سفر با توجه به این که همزمان با اعمال فشار از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا علیه عربستان و کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس به خاطر افزایش تولید نفت است تا منجر به پایین آمدن قیمت آن شود و به اقتصاد آمریکا ضرری وارد نشود، مورد توجه قرار دارد.

در جریان این سفر دو مسأله محور اصلی مذاکرات ولیعهد عربستان به کویت است: نخستین موضوع، پرونده بحران قطر با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و چگونگی یافتن راهکاری برای حل آن به منظور تلاش‌های آمریکا جهت تشکیل پیمان امنیتی، سیاسی، نظامی و اقتصادی و یکپارچگی مواضع کشورهای حاشیه خلیج فارس در رویارویی با ایران است. دومین موضوعی که در این سفر مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بررسی اختلافات نفتی کویت – عربستان در منطقه مشترک و تولید مجدد نفت در میادین “الوفره” و “الخلفجی” است که از سال ۲۰۱۵ میلادی متوقف شده است. آن زمان که رایزنی‌ها برای یافتن راه حلی جهت راضی کردن طرفین با شکست رو به رو شد، کویت خواستار رفتن به دادگاه بین‌المللی شد، این در حالی است که ریاض با آن مخالفت کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.