صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ۴۱ نظریه درباره علوم انسانی ثبت شد
۴۱ نظریه درباره علوم انسانی ثبت شد

۴۱ نظریه درباره علوم انسانی ثبت شد

دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حال حاضر در حوزه علوم انسانی کشور ما در منطقه جایگاه اول را دارد و اکنون ۴۱ نظریه درباره علوم انسانی ثبت شده است.

نشست شنبه های انقلاب، با موضوع آموزش عالی تحقیقات و فناوری طی ۴۰ سال گذشته، در دانشگاه تهران برگزار شد، حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه با ارائه گزارشی درباره سیر تحول علوم انسانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت: سیر تحول علوم انسانی در قبل از انقلاب، یک الگو برداری از علوم انسانی غربی بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، وی ادامه داد: در دوره قبل از انقلاب اثری از بومی سازی علوم انسانی نبود و در دهه پنجاه، علوم انسانی با رویکردی مارکسیستی و چپ در دانشگاه های ما مطرح می شد.

دبیر هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بعد از انقلاب اسلامی از لحاظ کمی و کیفی تحولی در علوم انسانی رخ داد، دفتر حوزه و دانشگاه و موسسه سمت ایجاد و رشته های علوم انسانی راه اندازی شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تحولی در حوزه علمیه قم و دانشگاه ها در رابطه با علوم انسانی رخ داد و علوم انسانی در دانشگاه تهران گسترش یافت و بعد در دانشگاه تربیت مدرس راه اندازی شد که رشته های قابل توجهی از این دانشگاه در حوزه علوم انسانی هستند. همچنین شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی شد.

حجت الاسلام خسروپناه افزود: برخی از رشته های علوم انسانی ۳۰ الی ۴۰ سال بازنگری نشده بودند که در شورای تحول بازنگری شدند. چند میلیون دانشجو و هزاران استاد جذب رشته های علوم انسانی شدند. هیات علمی و پژوهشگر علوم انسانی شکل گرفت در حال حاضر در حوزه علوم انسانی کشور ما در منطقه جایگاه اول را دارد.

وی تاکید کرد: ۲۵۰۰ کرسی ترویجی در حوزه علوم انسانی راه اندازی شده و اکنون ۴۱ نظریه درباره علوم انسانی ثبت شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.