صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت ترمینال “سلام”

پیشرفت ۹۵ درصدی ساخت ترمینال “سلام”

مدیر پروژه ترمینال سلام اعلام کرد که این طرح به مرحله پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده و در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، فرزاد همدانچی امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید خبرنگاران از ترمینال «سلام» اظهار کرد: این پروژه مهم تا شهریورماه سال قبل به حدود ۴۰ درصد پیشرفت رسیده بود، اما در حال حاضر تنها پنج درصد تا افتتاح فاصله دارد. ترمینال «سلام» ۳۲ هکتار محوطه داشته که مربوط به دو بخش خدمات پروازی و فضای باز محوطه است.

به گفته وی، به منظور بازسازی این ترمینال از ۱۰ هنرمند که صاحب ثبت بوده و شهرت دارند طرح‌هایی انتخاب شده و در این ترمینال به مرحله‌ی اجرا رسیده‌اند همچنین هفت هکتار فضای سبز نیز در نظر گرفته شده که کار اجرای آن آغاز شده است.

مدیر پروژه ترمینال سلام با بیان این‌که بخش زیادی از پروژه‌های مربوط به ترمینال «سلام» تکمیل شده و آماده بهره‌برداری هستند، توضیح داد: در حال حاضر مسیر انتقال مسافران به ترمینال تکمیل شده و در مرحله خط‌کشی و ثبت علائم قرار دارد. همچنین به منظور رفاه حال مسافران ظرفیت پارکینگ ۴۰۰۰ خودرو در نظر گرفته شده که پارکینگ ۱۰۰۰ خودرو آماده بهره‌برداری است همچنین به منظور تسهیل انتقال مسافران به فضای ترمینال زیرگذری تعبیه شده که اتوبوس‌های فعال مسافران را سوار کرده و به نزدیکی ترمینال منتقل می‌کنند.

همدانچی درباره آخرین وضعیت ورود تجهیزات مورد نیاز این ترمینال نیز گفت: خوشبختانه تا پیش از مطرح شدن بحث تحریم‌های جدید بخش زیادی از تجهیزات تامین شده بود و تنها دو پله برقی درون ترمینال باقی‌مانده بود که پس از چند هفته پیگیری وارد کشور شده و به زودی به کارگاه منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: البته این موضوع را نباید فراموش کنیم که ترمینال «سلام» ابتدا برای ظرفیت مسافرگیری کمتر از دو میلیون نفر ساخته می‌شد، اما با توجه به نیاز موجود این عدد به ۴.۵ میلیون نفر رسید و همین مساله باعث شد که به تجهیزات جدیدی نیاز پیدا کنیم که خوشبختانه تمامی آنها در دسترس هستند.

مدیر پروژه ترمینال سلام درباره طراحی‌های صورت گرفته درون فضای ترمینال نیز گفت: طبق برنامه‌ریزی این ترمینال به شکل اوپن کانتر فعالیت خواهد کرد که در راستای آن ۵۲ کانتر در نظر گرفته شده تا مسافران بتوانند برای پرواز به هر یک از آنها مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. بخش زیادی از نیازهای فرودگاه از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده و خوشبختانه در آینده و در مسیر افتتاح پروژه محدودیت خاصی نخواهیم داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هدف‌گذاری ایجاد ۱۸۰هزار شغل در تهران

به گزارش کسب و کار نیوز، تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.