صفحه اصلی / سرخط خبرها / محکومیت ۳۵ مفسد اقتصادی در دادگاه‌های ویژه
محکومیت ۳۵ مفسد اقتصادی در دادگاه‌های ویژه

سخنگوی قوه‌قضائیه از برخورد با اخلالگران معیشت مردم ‌می‌گوید

محکومیت ۳۵ مفسد اقتصادی در دادگاه‌های ویژه

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به محکومیت 35 نفر در دادگاه‌های ویژه گفت: سه نفر به اعدام و 32 نفر به حبس محکوم شدند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: درباره مبارزه با مفسدان اقتصادی نخستین خبر این است که در دادگاه‌های ویژه‌ای که در تهران تشکیل شده است؛ ۳۵ نفر محکوم شدند که از این تعداد سه نفر به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم شدند که البته حکم آنها غیر قطعی است و اگر برود دیوان عالی کشور تعیین کند؛ اجرایی خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، وی افزود: اما در دادگاه بدوی این سه نفر محکوم به اعدام شدندٰ؛ ولی بقیه نیز محکوم به حبس شدند؛ البته ممکن است انفصال و رد ما نیز داشته باشند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: برخی از آنها به ۲۰ سال و ۱۰ و یا ۱۲ سال و پایین‌تر محکوم شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما از همکاری مردم نهایت تشکر را داریم و امیدواریم این همکاری در راستای معرفی افراد ادامه داشته باشد، افزود: اگر کسانی می‌خواهند نام آنها محفوظ بماند؛ محفوظ می‌ماند و از آنها حمایت خواهد شد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه در این شرایطی که دشمن تلاش دارد به زعم باطل خودش فضای جامعه را ملتهب کند؛ مطمئن باشد که دولت به میزان مورد نیاز مردم کالاهای اساسی وارد و ذخیره کرده است و جای نگرانی نیست، گفت: از همین رو از مردم نیز استدعا داریم که به اندازه نیاز خود خرید کنند؛ در صورتی که دشمن غیر از این تبلیغ کرده و مردم را تشویق می‌کند که بیش از حد نیاز خود خرید کنند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز کسانی هستند که در بخش حمل و نقل فعالیت دارند و خدمت‌رسانی می‌کنند؛ افزود: در این بین افرادی به تحریک دشمن در امر نقل و انتقال خلل ایجاد می‌کنند؛ کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند به ویژه کسانی که کامیون داران را تهدید کرده و یا از تردد آنها جلوگیری می‌کنند؛ بدانند که مجازات سختی در انتظار آنهاست.

وی گفت: البته در این باره به همه دادستان‌ها تاکید شده که با کمک نیروی انتظامی در دستگیری افرادی که از این طریق اخلال و تهدید ایجاد می‌کنند، اغماض نکنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.