صفحه اصلی / سرخط خبرها / طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون بازنگری می‌شود
طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون بازنگری می‌شود

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون بازنگری می‌شود

‌معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از بازنگری طرح جامع منطقه ویژه و اصلاح رده‌های استقرار واحدهای صنعتی شهرستان کازرون با هدف استقرار همه گروه‌های صنعتی خبر داد و گفت: این طرح برای همه مناطق ویژه با قید فوریت در دستور کار قرار گرفته است‌.

 

 فتحعلی محمد زاده یکشنبه ۸ مهر در جریان بازدید از منطقه ویژه اقصادی کازرون با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران متولی ایجاد ۹ منطقه ویژه اقتصادی در کشور است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون یکی از مناطق ‌نه‌گانه این سازمان است که بر اساس مصوبه هیات وزیران و نیز مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است‌.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی افزود: هم‌اینک زیرساخت های اولیه نظیر برق، شبکه توزیع آب، شبکه فاضلاب، خیابان کشی، معابر، آسفالت برخی معابر، تصفیه‌خانه فاضلاب و فنس‌کشی در این منطقه انجام شده است‌.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اختصاص ۱۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها از منابع شهرستانی گفت: امسال دو برابر این میزان اعتبار نیز از منابع استانی و ملی تخصیص خواهد یافت‌.

محمد زاده اظهار امیدواری کرد: با انجام بازنگری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه به سرعت آماده جذب سرمایه‌گذار شود‌.

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور نیز از فراهم شدن مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون خبرداد و گفت: با انجام اصلاحاتی در طرح جامع این منطقه و نیز افزایش گستره استقرار صنایع مختلف، این منطقه آماده جذب سرمایه‌گذاران می‌شود‌.

جعفر آهنگران با بیان اینکه زیرساخت‌های اولیه و نیز عملیات فنس‌کشی با هدف محصور شدن این منطقه بر اساس نقشه‌های گمرک انجام شده است، گفت: بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌هایی که توسط استاندار فارس با گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شده مقررشده به‌زودی گمرک نیز مستقر شود که در این زمینه ساختمان موقت گمرک نیز آماده شده است‌.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون براساس نظر کارشناسی کمیته پژوهشی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در حال انجام است، گفت: این طرح اصلاحی به‌زودی آماده و به تصویب خواهد رسید‌.

مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در ادامه از اصلاح وبازنگری درظوابط استقرار گروه های مختلف صنعتی در این منطقه ویژه اقتصادی با هدف افزایش گستره استقرارواحد های تولیدی و صنعتی خبردادو گفت:هم اینک در این منطقه ویژه اقتصادی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مجوز استقراردارند که با تصویب اصلاحیه جدید‌، همه گروه های صنعتی می توانند در این منطقه مستقر شده و به فعالیت بپردازند‌.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز با اشاره به اینکه تاکنون برای اجرای زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون افزون بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: در این زمینه طرح‌های عمرانی و زیرساختی نظیر زیرسازی و جدول‌گذاری، شبکه ۲۰ کیلوولت برق، شبکه توزیع آب، شبکه فاضلاب، احداث مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی، تصفیه‌خانه فاضلاب و عملیات فنس‌گذاری اجرا شده است‌‌.

احد فتوحی با اشاره به اجرای شبکه داخلی گاز در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، گفت: عملیات اجرایی گازرسانی نیز توسط شرکت گاز در حال انجام است که امید است با بهره‌برداری از این طرح، این منطقه ویژه اقتصادی به شبکه سراسری گاز نیز متصل شود‌.

وی با بیان اینکه ساخت ساختمان نگهبانی، محل استقرار گمرک و انبار رو باز گمرک در دستور کار است، از اختصاص مشوق‌های ویژه برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه خبرداد و گفت: با تصویب نهایی طرح جامع در دبیرخانه مناطق ویژه و اقتصادی کشور، شرایط و نحوه واگذاری زمین و نیز مشوق‌ها اعلام می‌شود‌.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت ۷۳ هکتار راه‌اندازی می‌شود که ۵۰ هکتار از آن صنعتی است و این میزان نیز قابل افزایش است، افزود: امیدواریم با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.