صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / سرمربی امید پرسپولیس: رفتار برخی بازیکنان مثل چاله میدانی است
سرمربی امید پرسپولیس: رفتار برخی بازیکنان مثل چاله میدانی است

تیم ملی مسئول ساخت بازیکن نیست

سرمربی امید پرسپولیس: رفتار برخی بازیکنان مثل چاله میدانی است

سرمربی تیم امید پرسپولیس ناکامی تیم ملی فوتبال نوجوانان را به خاطر نبود زیرساخت و انجام نشدن کار زیربنایی در باشگاه‌های فوتبال می‌داند.

تیم ملی فوتبال نوجوانان/ تیم ملی نوجوانان

به گزارش کسب و کار نیوز، با اشاره به شکست ۲ بر صفر نوجوانان ایران مقابل اندونزی در بازی نخست، گفت: ما از فوتبال آسیا عقب افتادیم. مسئولان و متولیان فوتبال در رده سنی پایه فقط شعار می‌دهند. اگر روزی بگویند تیم‌های پایه را کنار بگذارید همه باشگاه‌ها با میل و رغبت زیادی این کار را انجام می‌دهند. هیچ برنامه‌ای برای این رده سنی وجود ندارد و اگر چند باشگاه مثل فولاد، پیکان و ذوب آهن هم در این رده سنی کار می‌کنند، به چشم نمی‌آید.

سرمربی تیم امید پرسپولیس با بیان این که بی‌توجهی به فوتبال پایه منجر به نبود بازیکن ستاره در رده سنی بزرگسالان شده است، افزود: در رده سنی پایه مربی باکیفیت نداریم که مسائل لازم را به بازیکن آموزش بدهند. مربیانی که آگاه به سیستم پایه باشند، کم هستند. این تعداد هم به خاطر قراردادهای کم، کار را رها می‌کنند. در نتیجه کسانی که بیکار هستند وارد کار می‌شوند چرا که این جا برای افراد نابلد و بیکار بهتر است.

او با تاکید بر این که تیم ملی محل آموزش بازیکنان نیست، گفت: مربیان ملی بازیکن آماده را تحویل می‌گیرند و آن‌ها را هماهنگ می‌کنند. البته انتقادی که به مربیان تیم ملی وجود دارد این است که بازیکنان از نظر بدنی برابر اندونزی کم آورند و در دقایق پایانی باید دو گل دیگر دریافت می‌کردند.

هلالی به ایراد بازیکنان ایرانی اشاره کرد و گفت: این بازیکنان در باشگاه‌ها یاد نگرفتند که نباید با داور و بازیکن حریف حرف بزنند. رفتار برخی بازیکنان مثل چاله میدان است. آنها موظف به یاد گرفتن یک کار هستند که آن هم بازی کردن است. بازیکن نسبت به تصمیم درست یا غلط داور هیچ گونه واکنشی نباید نشان دهد. متاسفانه در باشگاه‌ها این قبیل آموزش‌ها را نمی‌دهند. باشگاه‌ها به هیچ عنوان حرفه‌ای کار نمی‌کنند و نظارتی روی تیم‌های پایه ندارند.

هلالی در واکنش به این که به اعتقاد او موفقیت تیم‌های پایه در چند سال گذشته اتفاقی بوده است، تاکید کرد: موفقیت‌های گذشته اتفاقی نیست. تیمی که آقای چمنیان به قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ و جام جهانی ۲۰۱۷ اعزام کرد، اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته بود. در آن برهه فدراسیون حمایت خوبی از تیم کرد. هر جا می‌خواستند، اردو برگزار می‌کردند. باید دید تیم فعلی چه مشکلاتی داشته که نتوانست موفقیت خوبی داشته باشد.

او ادامه داد: در مواقعی بازیکنان با کیفیت کنار هم هستند و موفق می‌شوند اما وقتی موفقیت در سال‌های متمادی تکرار نمی‌شود یعنی مشکل وجود دارد و کار زیربنایی صورت نگرفته است.

او با اشاره به محرومیت باشگاه پرسپولیس از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات، یادآور شد: بعد از محرومیت باشگاه، تیم ملی امید با  ۱۳ نفر فعالیت می‌کند. این بازیکنان در سال‌های گذشته به تیم آمدند اما کیفیت ندارند. ما مجبوریم با آن‌ها کار کنیم. اگر کیفیت بازیکنان پایه پرسپولیس خوب بود، برانکو از آن‌ها استفاده می‌کرد. ما مجبوریم کار را با این بازیکنان ادامه دهیم. فوتبال پایه را به حسن و حسین می‌دهند و می‌گویند مشکلات را برای ما نیاور و خودت کارها را درست کن.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.