صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه تهران انتخاب اول برترین‌های علوم انسانی و هنر
دانشگاه تهران انتخاب اول برترین‌های علوم انسانی و هنر

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد

دانشگاه تهران انتخاب اول برترین‌های علوم انسانی و هنر

معاون آموزشی دانشگاه تهران این دانشگاه را انتخاب اول برترین‌های کنکور در رشته‌های علوم انسانی و هنر توصیف کرد و گفت: در حوزه فنی مهندسی دانشگاه تهران همواره رتبه دوم و سوم انتخاب داوطلبان قرار می‌گیرد.

آیین ورود نو دانشجویان دانشگاه تهران

دکتر حسین حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب به نحوه انتخاب رشته برترین‌های کنکور سراسری پرداخت و افزود: برگزیده‌های کنکور سراسری در حوزه علوم انسانی به خصوص در رشته‌هایی نظیر مدیریت، اقتصاد، حقوق، روانشناسی، ادبیات و … دانشگاه تهران را به عنوان دانشگاه انتخاب اول خود برمی‌گزینند و به یقین می‌توان اذعان کرد اگر ملاحظات قومی و شخصی وجود نداشته باشد دانشگاه تهران انتخاب اول تمامی رتبه‌های برتر کنکور می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه رشته‌های هنر نیز تمام داوطلبان رتبه‌های برتر کنکور سراسری دانشگاه تهران را محل تحصیل خود انتخاب می‌کنند اما در رشته‌های فنی و مهندسی رقابتی بین دانشگاه تهران و شریف وجود دارد که معمولا دانشگاه تهران انتخاب دوم و سوم داوطلبان قرارمی‌گیرد. مثلا  بر اساس آمار  اعلام شده تمامی پذیرفته شدگان رشته علوم کامپیوتر دانشکده ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر پردیس این دانشگاه از میان رتبه‌های ۵۱ تا ۳۸۹ کنکور سراسری امسال پذیرفته شده‌اند که شش نفر این داوطلبان رتبه زیر ۱۰۰ کنکور را داشتند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان جایگاه این دانشگاه در کشور را قابل قبول و به عنوان مادر دانشگاه‌های کشور عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه تهران علاوه بر جایگاه والا در بین دانشگاه‌های کشور در منطقه و حتی جهان نیز به عنوان یک دانشگاه برتر و شناخته شده محسوب می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.