چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / یزد / جهت‌گیری ایجاد اشتغال در استان یزد اشتباه است
جهت‌گیری ایجاد اشتغال در استان یزد اشتباه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار

جهت‌گیری ایجاد اشتغال در استان یزد اشتباه است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: جهت‌گیری ایجاد اشتغال در استان اشتباه است و باید به سمت شغل‌های دانش بنیان تغییر کند.

خط تولید خودرو

به گزارش کسب و کار نیوز، علی زینی‌وند در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد گفت: هم اکنون در استان ظرفیت‌های بالایی بویژه در صنایع برای ایجاد اشتغال وجود دارد اما عمده تلاش‌ها در مسیر ایجاد مشاغل برای افراد غیربومی با تحصیلات پایین است.

وی افزود: هر شرکتی که بتواند در جهت‌گیری اشتغال افراد دانش‌آموخته بویژه زنان و در شغل های دانش‌بنیان، آی‌تی و آی‌سی‌تی گام بردارد، حمایت خواهد شد.

زینی‌وند، خروج جوانان دانش‌آموخته و نخبه استان و افزایش اشتغال افراد بیکار غیربومی با تحصیلات پایین و  همچنین رشد بالای نرخ بیکاری را از تبعات اجتماعی برنامه‌های اشتغالزایی استان، عنوان و تأکید کرد: اگر بتوانیم در روستاها به هر نحوی اشتغال به ویژه در بخش‌های کشاورزی و دامپروری ایجاد کنیم، کار بزرگی است ولی باید در کاهش بیکاری به شیوه دیگری عمل شود.

این مسئول با بیان این که استان یزد در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خوب عمل کرده است، گفت: با این حال باید برای افزایش سهم بخش خدمات و تسهیل و سرعت در پرداخت تسهیلات به طرح‌ها توسط بانک عامل و افزایش نظارت فرمانداران، بیشتر تلاش شود.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: با وجود شرایط فعلی کشور، پیش‌بینی ما این است که اعتبارات دولت در بخش اشتغال روستایی کاهش نخواهد یافت و پرداخت تسهیلات نیز هر چه زودتر انجام شود.

وی با اشاره به طرح کارورزی و با بیان اینکه استان یزد در این خصوص خوب عمل نکرده است، اضافه کرد: اطلاع‌رسانی در این خصوص و تعهدات تأمین اجتماعی ضعیف بوده و باید مدیران روی اجرای طرح‌های اشتغال زا بیشتر تمرکز کنند. باید سهمیه هر دستگاه در این طرح، مشخص و به دستگاه‌ها اعلام شود و در هر جلسه کارگروه اشتغال، گزارش عملکردهای این بخش ارائه و بررسی شود.

معاون استاندار، تشکیل کمیته‌ای به عنوان زیرمجموعه کارگروه اشتغال و اتاق فکر هدایت اشتغال را خواستار شد و گفت: این کمیته باید بر تفکیک وظایف دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها و وضعیت پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان، نظارت داشته باشد و نحوه بکارگیری این وام‌ها را با شغل‌های مورد نظر تطبیق دهد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.