صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری و سازمان منطقه آزاد انزلی امضاء شد
تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری و سازمان منطقه آزاد انزلی امضاء شد

تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری و سازمان منطقه آزاد انزلی امضاء شد

تفاهم نامه همکاری مشترک میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و سازمان منطقه آزاد انزلی با هدف ایجاد و راه‌اندازی مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی و ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان حوزه انرژی در این منطقه میان دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی امضاء شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کامبیز مهدی زاد فرساد دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی در این مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به بازدید از منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: در بازدید از این منطقه مشخص شد که سازمان منطقه آزاد انزلی فضایی را برای استقرار شرکت های دانش بنیان در نظر گرفتند تا شرکت های فناور به صورت متمرکز در این منطقه به فعالیت خود ادامه دهند. بنابراین پیشنهاد راه اندازی مرکز نوآوری حوزه انرژی با این سازمان مطرح شد تا علاوه بر ساماندهی شرکت های دانش بنیان و فناور حوزه انرژی شاهد فعالیت آنها در این منطقه باشیم. البته قرار است علاوه بر این شاهد فعالیت شرکت های دانش بنیان حوزه شیلات و کشاورزی نیز در این منطقه باشیم.
مهدی زاده همچنین بیان کرد: بنابراین با انعقاد این تفاهمنامه همکاری ظرفیت های همکاری بسیاری میان ستاد و سازمان ایجاد می شود تا شاهد بهره برداری بیشتر از پتانسیل نیروی متخصص کشور و ایجاد اشتغال در منطقه باشیم. چرا که در این منطقه علاوه بر واردات محصولات شاهد صادرات نیز هستیم.
در ادامه رضا مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با بیان اینکه به زودی شاهد نقش آفرینی بیشتر منطقه آزاد انزلی در اقتصاد ملی کشور می شویم گفت: امضای این تفاهم نامه و همکاری با معاونت علمی بر فعالیت های منطقه آزاد انزلی تاثیرگذار است چرا که تمام زیرساخت ها برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت های دانش بنیان در این منطقه فراهم است.

همچنین مسرور از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برای بازدید از منطقه آزاد انزلی دعوت کرد .

بر اساس این گزارش، ایجاد و راه اندازی مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی، راهبری دوره های آموزشی حرفه ای برای تقویت ظرفیت حرفه ای شرکت های دانش بنیان و حمایت از فعالیت انجمن ها و تشکل های مردم نهاد برای ترویج و فرهنگسازی در حوزه انرژی های تجدید پذیر برخی از اهداف امضای این تفاهم نامه همکاری است.
همچنین بر اساس امضای این تفاهم نامه، همکاری در جذب صنایع “های تک” مربوط به حوزه انرژی، برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی حوزه انرژی و محیط زیست در منطقه آزاد انزلی، هم افزایی در تقویت کریدور چین، قزاقستان، ایران جهت انتقال کالاهای انرژی محور تسهیل می شود.
همچنین دبیرخانه ای جهت انجام پیگیری اجرای تفاهم نامه در ستاد راه اندازی می شود تا هدایت و معرفی طرح های فناورانه و پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی از طریق بخش خصوصی، موسسات پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهی و دولتی از طریق ستاد پیگیری شود.

همچنین مطالعه کنید:

تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، نکته جالب این است که در عصر کنونی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.