صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / به شکل‌گیری راه حل مناسبی در حوزه پولی ایران و اروپا خوش‌بین هستیم
به شکل‌گیری راه حل مناسبی در حوزه پولی ایران و اروپا خوش‌بین هستیم

سفیر سوئیس در ایران:

به شکل‌گیری راه حل مناسبی در حوزه پولی ایران و اروپا خوش‌بین هستیم

سفیر سوئیس در ایران با بیان اینکه سوئیس حافظ منافع آمریکا و عربستان سعودی در ایران است، اما نسبت به برجام نگاه متفاوتی دارد و خواستار ادامه همکاری با ایران هستیم، گفت: در حوزه بانکی و فاینانس متمرکز شده ایم، البته راه ساده ای پیش رو نداریم، اما خوش بین هستیم که راه حل مناسبی در حوزه پولی شکل بگیرد.

سفیر سوئیس

به گزارش کسب و کار نیوز، مارکوس لایتنر در سفر نیم روزه خود به اراک در دیدار با استاندار مرکزی این استان با تاکید بر اینکه صنعت قلب اقتصاد است و استان مرکزی مرکز اقتصاد ایران است، اظهار کرد: با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی علاقه‌مند به حضور در این استان بودیم.

وی افزود: در حال حاضر روابط گرمی بین ایران و سوئیس حاکم است و شرایط اقتصادی خوبی وجود دارد که البته این شرایط قابل ارتقاست و این سفر می تواند به توسعه تعاملات و فرصت ها بینجامد و ارتباط بخش خصوصی دو کشور نیز افزایش یابد.

لایتنر با اشاره به اینکه سوئیس کشور کوچکی است، اما از بعد اقتصادی جزو ٢٠ کشور قدرتمند جهان به شمار می رود و در حوزه نوآوری پیشرفت های خوبی داشته است، گفت: بخش صنعت و فناوری در این کشور ترکیب شده و این امر پیشرفت های خوبی را برای کشور رقم زده است.

وی اضافه کرد: شهرهای صنعتی سوئیس کوچکتر از اراک هستند و قطعا سه هزار واحد صنعتی ندارند، اما با عقد پیمان خواهرخواندگی بین یکی از شهرهای صنعتی سوئیس و اراک موافق هستم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.