صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / برگزاری رزمایش هوایی چین در دریای چین جنوبی
برگزاری رزمایش هوایی چین در دریای چین جنوبی

برگزاری رزمایش هوایی چین در دریای چین جنوبی

در پی پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی بر فراز دریای چین جنوبی، پکن در واکنش به این عملیات، رزمایش جنگنده‌های چینی را با آتش زنده در این دریا برگزار کرد.

دریای چین جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه ژاپن تایمز، در پی پرواز و مانور بمب‌افکن‌های آمریکایی در فراز دریای چین جنوبی، پکن، جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ خود را برای برگزاری رزمایش به دریای چین جنوبی اعزام کرد.
این رزمایش با هدف سنجش میزان تمرکز خلبانان برای انجام عملیات و قابلیت‌های حمله و نفوذ بر فراز دریا برگزار شد. این رزمایش در حالی برگزار شد که روز پنجشنبه پکن به شدت از پرواز بمب‌افکن آمریکایی انتقاد کرده و آن را اقدامی “تحریک آمیز” خوانده بود.

در چند روز گذشته نیروی هوایی ژاپن با بمب افکن‌های استراتژیک B-52 نیروی هوایی آمریکا نیز مانور هوایی مشترکی را بر فراز دریای چین شرقی و دریای ژاپن انجام دادند. این نخستین باری بود که آمریکا و ژاپن رزمایش مشترک را برای فراز دریای چین شرقی انجام دادند.
در همین راستا سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از نقض آزادی دریانوردی توسط برخی به عنوان بهانه‌ای برای ضرر رساندن به حاکمیت و امنیت کشورهای دیگر، آنها را به برهم زدن صلح و ثبات منطقه‌ای متهم کرد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.