صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اولین انتخابات پارلمانی کردستان عراق بعد از همه‌پرسی استقلال
اولین انتخابات پارلمانی کردستان عراق بعد از همه‌پرسی استقلال

اولین انتخابات پارلمانی کردستان عراق بعد از همه‌پرسی استقلال

حدود سه میلیون شهروند اقلیم کردستان عراق برای انداختن رای خود در انتخابات پارلمانی این منطقه راس ساعت هشت صبح به وقت محلی پای صندوق‌های رای می‌روند. این اولین انتخابات بعد از برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق است.

انتخابات اقلیم

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، انتخابات راس ساعت هشت صبح امروز (یکشنبه) شروع می‌شود و تا ساعت شش عصر به وقت محلی ادامه خواهد داشت.

حدود سه میلیون شهروند واجد شرایط رای دادن هستند و ۲۷ لیست و فراکسیون در این انتخابات برای دستیابی به ۱۱۱ کرسی پارلمان اقلیم به رقابت می‌پردازند.

پیش‌بینی می‌شود رقابت بین دو حزب اصلی یعنی اتحادیه میهنی کردستان وابسته به خانواده جلال طالبانی و حزب دموکرات کردستان عراق وابسته به مسعود بارزانی است البته نباید احزاب نوپای جدید را نادیده گرفت. این دو حزب اصلی همواره دولت‌های اقلیم را طی سال‌های گذشته هدایت کرده‌اند اما احزاب اپوزیسیون نظیر تغییر جنبش نسل نو و جماعت اسلامی نیز در این رقابت تلاش خود را می‌کنند تا کرسی بیشتری به دست آورند.

این انتخابات به دلیل اینکه اولین انتخابات بعد از زمان برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان است از اهمیت برخوردار است.

یک فعال مدنی درباره این انتخابات گفت: پارلمان آینده وضعیت کردها را منسجم خواهد کرد و روند سیاسی اقلیم را که به دلیل رقابت بر سر پست ریاست‌جمهوری شاهد اختلاف است نجات خواهد داد.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات و همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، رای گیری خاص که مربوط به نیروهای امنیتی می‌شد با موفقیت برگزار شد و میزان مشارکت به ۹۱ درصد رسید.

شیروان زرار، سخنگوی این کمیسیون در کنفرانسی خبری در اربیل گفت: روند رای‌گیری خاص با موفقیت انجاام شد و بیش از ۱۵۶ هزار رای دهنده رای خود را به صندوق انداختند.

این مسؤول عراقی افزود: کمیسیون تمامی شکایت‌هایی که فراکسیون‌های سیاسی درباره روند رای‌گیری خاص داشته‌اند از امروز تحویل می‌گیرد و براساس تدابیر اصولی با آنها تعامل می‌شود.

زرار تاکید کرد، هیچ اسم تکراری از رای دهندگان در جریان ثبت نام رای گیری برای انتخابات وجود ندارد و نتایج اولیه انتخابات ۷۲ ساعت بعد از پایان رای‌گیری سراسری اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.