صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت بیمارستان هاشمی‌نژاد

پیشرفت ۵۰ درصدی ساخت بیمارستان هاشمی‌نژاد

رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از خردادماه سال 1394 تا امروز بیش از ۵۰ درصد در زمینه ساخت بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد، پیشرفت داشته‌ایم.

عمل اهدا عضو «امیرعلی دهیش‌سواری» نوزاد یک و نیم ساله در بیمارستان گلستان اهواز

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمد موسوی صبح امروز در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد اظهار کرد: بیمارستان هاشمی‌نژاد، تنها بیمارستان عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نوار شمالی شهر است که ارائه خدمت می‌کند. بیش از ۲۰ درصد مراجعان اورژانس ۱۱۵ مشهد به این بیمارستان منتقل می‌شوند. 

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که بیمارستان هاشمی‌نژاد به لحاظ ورودی به اورژانس‌ها رتبه دوم را پس بیمارستان امام رضا به خود اختصاص داده است. از سویی دیگر بیش از ۵۰ درصد بیماران ترومایی به بیمارستان هاشمی نژاد منتقل می‌شوند. ضریب نسبت تخت فعال مصوب از ۷۷ درصد در سال ۱۳۹۴ به بیش از ۹۰ درصد در حال حاضر رسانده‌ایم.

موسوی ادامه داد: امروز ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان به ۹۱ درصد هم می‌رسد. نکته مهم دیگر در زمینه مرتالیتی است که جزو شاخص‌های بیمارستان‌ها محسوب می‌شود. در این زمینه بیمارستان هاشمی‌نژاد از ۳۱ مورد در هزار از تیرماه ۱۳۹۴، به میانگین ۱۹ تا ۲۱ مورد در حال حاضر متغیر رسیده است. در زمینه شاخص رضایت‌مندی بیماران، خوشبختانه رضایت بیماران مراجعه‌کننده به این بیمارستان از شهریور ماه سال ۹۴ تا امروز دو برابر شده است. 

وی با بیان اینکه «پروژه ساخت بیمارستان هاشمی نژاد به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی درنظر گرفته شده است»، توضیح داد: از خردادماه سال ۱۳۹۴ تا امروز بیش از ۵۰ درصد در زمینه ساخت بیمارستان، پیشرفت داشته‌ایم. درحال حاضر، فضای موجود بیمارستان هاشمی نژاد برای هر فرد ۳۰ متر است، با تکمیل ساخت بیمارستان، سرانه فضا برای هر بیمار به ۱۰۰ متر خواهد رسید. 

رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: فضای قبلی کلینیک ویژه بیمارستان، تنها ۴۰۰ متر مربع بود که کمبود فضا مشکلات زیادی را برای پرسنل بیمارستان ایجاد می‌کرد. خوشبختانه کلینیک جدید، دارای فضای زیادی به متراژ ۳۸۵۰ متر مربع است. نکته مهم این است که ماهانه ورودی بیماران سرپایی به کلینیک ویژه بیمارستان،۲۰ هزار نفر است. نکته مهم دیگر زمان‌بندی اتمام پروژه تا پایان سال جاری است و امید داریم تا بیمارستان در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.