صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پاکستان: هند سیاست را به صلح ترجیح می‌دهد
پاکستان: هند سیاست را به صلح ترجیح می‌دهد

پاکستان: هند سیاست را به صلح ترجیح می‌دهد

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به انتخابات دو ماه گذشته در کشورش، اعلام کرد، پاکستانی‌ها به اصلاحات رأی داده و مسیر صلح و سازش را برگزیده‌اند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، مخدوم شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، دولت اسلام‌آباد به دنبال اجرای سیاست شراکت در راستای صلح و آبادانی در قبال همسایگان خود و سایر کشورها است.

وی ادامه داد، ایجاد محیطی مسالمت‌آمیز برای پیشبرد برنامه توسعه کشورش در سطوح ملی و منطقه‌ای امری ضروری است.

قریشی اظهار کرد، سیاست‌ها و برنامه‌های مبتنی بر یکپارچگی در دوران رهبری عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان به ایجاد فصلی جدید در این کشور منجر شده است.

وی با اشاره به اشاعه پوپولیسم و انزواگرایی، تصریح کرد: زمانی که دنیا نیازمند پل است، ما شاهد قلعه‌سازی هستیم. وقتی جهان ما به بزرگراه‌ها نیاز دارد، ما شاهد دیوارها هستیم.

رییس دستگاه دیپلماسی پاکستان خاطرنشان کرد، اشکال جدید امپریالیسم در حال ظهور است که به روند چندجانبه‌گرایی آسیب می‌زند.

وی بیان کرد: پاکستان به دنبال روابط با هند بر مبنای احترام متقابل و برابری است.

او با اشاره به این که دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد قصد مذاکره داشته‌اند، افزود: دهلی نو برای سومین بار مذاکره را لغو کرده است. وی تاکید کرد: آن‌ها سیاست را به صلح ترجیح می‌دهند.

وزیر امور خارجه پاکستان با اشاره به موضوع افغانستان، تأکید کرد، پایان جنگ در این کشور راهکار نظامی ندارد. پاکستان به حمایت خود از فرآیند صلح و سازش به رهبری افغان‌ها ادامه می‌دهد. امنیت در افغانستان تاثیر مستقیمی بر امنیت پاکستان دارد.

قریشی اظهار کرد، در ۱۷ سال گذشته پاکستان به روند مبارزه با تروریسم ادامه داده است و همچنان با این پدیده که از سوی همسایه شرقی آن حمایت می‌شود، مواجه است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.