صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / مشاغل نوینی که پولدارتان می‌کنند
مشاغل نوینی که پولدارتان می‌کنند

مشاغل نوینی که پولدارتان می‌کنند

استارتاپ و دنیای کسب و کارهای نوپا این روزها بسیار داغ است و هر کس که کمتر سرمایه‌ای دارد فکر شروع یک کسب و کار به سبک استارت آپ به ذهنش می رسد.


استارتاپ نوعی سرمایه گذاری به شکل کارآفرینی است که بر اساس آن یک شرکت نوپا ایده جدیدی برای کسب وکار ارائه می‌دهد و اساس یک استارتاپ، ایده خلاقانه و ارائه خدمات به صورتی نوین است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در راه‌اندازی یک استارتاپ ایده و خلاقیت نقش بسزایی ایفا می‌کنند به طوری که عمر کسب و کار جدید وابسته به ایده کارآفرین است و اگر ایده ایجاد کسب و کار مناسب باشد، مورد حمایت سرمایه گذاران قرار می‌گیرد و بعد از گذشت چندسال به موفقیت می‌رسد. اما اگر این ایده نامناسب باشد، با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه نخواهد شد.

برای ساختن یک استارتاپ موفق به سه نکته اساسی باید توجه داشت:

به ساختن محصول و یا ارائه خدماتی فکر کنید که مشتریان واقعا به آن علاقمند باشند.

پیدا کردن یک «هم بنیانگذار» عالی: وقتی ایده معرکه‌ای دارید تیمی می‌خواهید که برای تحقق آن به واقعیت به شما کمک کند و پولی برای استخدام کسی ندارید، بنابراین بهترین راه پیدا کردن «هم بنیان‌گذار» است که علاقمند به انجام کار منصفانه باشد.

تا جایی که امکان دارد از هزینه‌ها کاسته و بیشتر بر موضوع درآمد زایی تمرکز کنید.

چگونه از شکست استارتاپ جلوگیری کنیم؟

هر کسب و کاری ممکن است با شکست مواجه شود و از طرف دیگر هیچ کارآفرینی علاقه به مدیریت یک استارتاپ در حال شکست را ندارد. مدیران باید نشانه‌های زوال یک کسب و کار را بشناسد و به محض مشاهده با آن مقابله کند.

در حالی که شاخصه کسب و کارتان در حال سقوط است باید تلاش خود را دو چندان کنید. البته منظور تلاش‌های بی هدف نیست. در این موقعیت نیاز است که دقت و تمرکز کافی داشته باشید تا به دور از هیاهو و هیجانات محیط استارتاپی، شرایط پیش آمده را مدیریت کنید.

مشکلاتی که در مسیر مشاغل نوپا قرار دارند

رضا الفت نسب سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی در گفتگو با خبرنگار فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برای موفقیت در بستر مشاغل مجازی کافی است تکنولوژی جدید را به کاربران معرفی کنید که در حال حاضر آنها از آن برخوردار نیستند و در زندگی روزمره‌شان کمبود آن را احساس می‌کنند.

وی در خصوص موانع این کسب و کار‌های نوپا در فضای مجازی اظهار کرد: در کشور ما محدودیت‌هایی برای این مشاغل نوپا وجود دارد. از مشکلاتی که بر سر راه کارآفرینان وجود دارد می‌توان به سازمان هایی که خود را متولی اعلام می‌کنند ولی هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه ندارند اشاره کرد. همچنین تعداد سرمایه‌گذاران ریسک پذیر در این زمینه بسیار کم است.

الفت نسب افزود: متأسفانه دسته کمی از افراد به خدمات اینترنتی اشتیاق نشان می‌دهند و بسیاری از مردم تلاشی برای شناخت این کسب و کارها نمی‌کنند.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کار مجازی به جوانان علاقمند به کسب‌وکارهای اینترنتی توصیه کرد: کارآفرینان باید توجه داشته باشند راه اندازی مشاغل نوپا کار ساده‌ای نیست و باید بدانند که برای کسب و کار در فضای تلاش زیادی کنند و فرهنگ این مشاغل را برای مردم و مسئولین کشور پایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد: استارتاپ‌ به گونه‌ای عمل می‌کند که نیازی به کمک مالی از سوی دولت ندارند و تنها نیاز آنها شناخت از سوی دولت و کمک برای ترویج و تسهیل این مشاغل در کشور است.

الفت نسب خاطرنشان کرد: همچنین باید افزود که اوضاع کنونی استارتاپ‌ها نسبت به ده سال گذشته بسیار پیشرفت کرده و چشم‌انداز ما در ۱۰ سال آینده پیشرفتی چند برابر در این زمینه خواهد بود. کسب و کارهای اینترنتی کمک شایانی در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات مردم انجام داده است و ما امیداریم روزی برسد که این استارتاپ‌ها در حوزه اقتصادی برای کنترل و هدایت بودجه در خصوص گذراندن معیشت کمک کند.

قبل از آغاز یک کار جدید به این نکات توجه داشته باشید

ممکن است در آغاز شروع هر کسب و کاری دچار غافلگیری شوید. از کار افتادگی تجهیزات، سرقت، بلایای طبیعی و مواردی از این دست را نمی‌توان پیش بینی کرد. بنابراین همه موارد را نمی‌توان تحت کنترل داشت و باید خود را برای بدترین شرایط آماده کرد.

پس انداز سرمایه، اصلی ترین وظایف یک کارآفرین است: اگر دچار بحران مالی شوید و یا برای تولید محصولات جدید نیاز به قطعات و تکنولوژی به روز تری داشته باشید، تنها پس انداز شما را نجات می‌دهد.

از اشتباهات خودتان درس بگیرید؛ ممکن است به دلیل کوچکترین اشتباه بخشی از کسب و کارتانخودتان را از دست بدهید و شاید روزی بنا بر تعصبات بی دلیل از ترند بازار غافل بشوید و به سرعت بخش بزرگی از بازار را از دست بدهید.

مشورت پذیری را در خود پرورش دهید؛ از زمانی که اولین قدم را برای آغاز کسب و کارتان برمی‌دارید نیاز به مشورت افراد صالح دارید. منظور از این حرف این نیست که تمام برنامه‌های شما به گفته دیگران طرح شود بلکه نیاز است در تمامی مراحل کسب و کار حتی زمانیکه یک استارتاپ مجازی موفق هستید از افراد معتبر و با تجربه مشورت بگیرید. مشورت پذیری صفتی است که در کمتر کسی پیدا می‌شود.

استفاده از مشاوران و مالی و همچنین استخدام از یک وکیل با تجربه در فضای کار آفرینی از پیشامد بسیاری از مشکلات حقوقی پیشگیری می‌شود.

واقعیت پذیر باشید:اگر با افت شاخص‌های کسب و کارتان مواجه شدید باید واقعیت را بپذیرید.انکار شرایط پیش آمده تنها باعث فرصت سوزی می‌شود.بدون تعصب و با فکر باز دلایل اصلی پیش آمده را تحلیل کنید و هرچه سریعتر برای آن قدم بردارید.

ناامیدی بزرگترین دشمن شما است: ناامیدی بیش از هر چیزی یاعث شکست شما می‌شود.کارآفرینی ساده نیست اما با نگاه به کارآفرین‌های موفق متوجه می‌شوید آنها هم مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند.در حقیقت اگر کارآفرینان موفق با اولین شکست ناامید می‌شدند شاهد موفقیت آنها نبودیم، این سختی را لذت خوش کارآفرینی بدانید و اجازه ندهید تحریم‌ها و رکود اقتصادی شما را از اهدافتان بازدارد هیچ موفقیتی بدون تحمل سختی میسر نمی‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.