صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود
مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود

برای ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه انرژی

مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود

ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و سازمان منطقه آزاد انزلی با هدف ایجاد و راه‌اندازی مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی و ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان حوزه انرژی در این منطقه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, کامبیز مهدی‌زاده، امروز (یکشنبه، هشتم مهرماه) در آیین امضای این تفاهم‌نامه گفت: در بازدید از این منطقه مشخص شد که سازمان منطقه آزاد انزلی فضایی را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته است تا شرکت‌های فناور به‌طور متمرکز در این منطقه به فعالیت‌شان ادامه دهند.
وی افزود: پیشنهاد راه‌اندازی مرکز نوآوری حوزه انرژی با این سازمان مطرح شد تا افزون بر ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه انرژی شاهد فعالیت آنها در این منطقه باشیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی رئیس جمهوری تصریح کرد: با امضای این تفاهم‌نامه، ظرفیت‌های بسیاری بین ستاد و سازمان ایجاد می‌شود تا شاهد بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت نیروی متخصص کشور و ایجاد اشتغال در منطقه باشیم، زیرا در این منطقه افزون بر واردات محصولات، شاهد صادرات نیز هستیم.
رضا مسرور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با بیان این‌که به‌زودی شاهد نقش‌آفرینی بیشتر منطقه آزاد انزلی در اقتصاد ملی کشور خواهیم بود، گفت: امضای این تفاهم‌نامه و همکاری با معاونت علمی بر فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی تاثیرگذار است، زیرا همه زیرساخت‌ها برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه فراهم است.
ایجاد و راه‌اندازی مرکز فناوری توسعه انرژی در منطقه آزاد انزلی، راهبری دوره‌های آموزشی حرفه‌ای برای تقویت ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد برای ترویج و فرهنگ‌سازی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر برخی از اهداف امضای این تفاهم‌نامه همکاری است.
بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری در جذب صنایع «های‌تک» مربوط به حوزه انرژی، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی حوزه انرژی و محیط زیست در منطقه آزاد انزلی، هم‌افزایی در تقویت کریدور چین، قزاقستان، ایران به‌منظور انتقال کالاهای انرژی‌محور تسهیل می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضی شاهمیرزایی در کنگره ملی نفت و گاز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.