چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / ساماندهی لجستیک و زنجیره تامین از پروژه های مهم وزارت صنعت در سال جاری است
ساماندهی لجستیک و زنجیره تامین از پروژه های مهم وزارت صنعت در سال جاری است

شریعتمداری:

ساماندهی لجستیک و زنجیره تامین از پروژه های مهم وزارت صنعت در سال جاری است

با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران و سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر، تفاهم نامه جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین امضا شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ساماندهی لجستیک و زنجیره تامین یکی از پروژه های مهم درنظر گرفته شده این وزارتخانه در سال ۱۳۹۷ است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم نامه جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین افزود: با توجه به ضرورت امروز جهان باید به موضوع لجستیک و زنجیره های تامین علاوه بر سطح ملی و بنگاهی، در سطح هم منطقه ای و بین المللی نیز به صورت ویژه توجه شود. وی با بیان اینکه هزینه لجستیک در ایران چند برابر کشورهای جهان است، بر لزوم کاهش هزینه ها برای اداره بنگاه ها در کشور تاکید کرد و گفت: طی یک سال گذشته موضوع لجستیک و زنجیره تامین در وزارت صنعت احیاء شده و یکی از ۱۲ راهبرد ابلاغ شده این وزارتخانه، مربوط به تجارت الکترونیک و استفاده از آن در لجستیک و زنجیره تامین است. شریعتمداری تصریح کرد: ۴۰ سازمان مستقل به سامانه تجارت الکترونیک متصل هستند به طوری این سامانه باعث ایجاد تسهیل و تسریع در تجارت و همچنین شفافیت در فرایند تجاری کشور و حذف رانت خواهد شد. وزیر صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر حدود ۸۵ درصد واردات کشور را کالاهای میانی و سرمایه ای تشکیل می دهد که در خدمت تولید و توسعه کشور است لذا باید فعالیت های لجستیک و زنجیره تامین را تسهیل کرد. شریعتمداری گفت : ایران دارای توانایی های عظیمی است و به لحاظ سوق الجیشی در موقعیت ویژه ای قرار دارد و اگر زنجیره تامین و لجستیک را در حوزه بین المللی هم توسعه دهیم، می تواند در تامین لجستیک دنیا و خروج از سطح بنگاهها و رفتن به سطح منطقه ای و بین المللی کمک کند . وی بر لزوم آموزش و افزایش مهارت ها در زمینه انبارداری، حمل و نقل و انتقال کالا با روش های کم هزینه از جمله ریلی تاکید کرد و افزود: این موضوع باید مسئله اصلی بنگاه های کشور باشد. رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: لجستیک و زنجیره تامین یکی از موضوع های بسیار مهم در جهان است و استفاده از تجربه کشورهای موفق می تواند به توسعه این موضوع در کشور کمک کند. سیداحمد معتمدی افزود: نسل سوم دانشگاه های معتبر در جهان اکنون مباحث اقتصادی و صنعتی را مورد توجه قرار داده اند در حالی که نسل های یک و دو دانشگاه ها اینگونه نبود. ما نیز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر همین هدف را دنبال می کنیم و از هر حرکتی که ما را به سمت توسعه هدایت کند، استقبال می کنیم. در این مراسم، بهروز کریمی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تشریح اهداف و برنامه های جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین گفت: هدف اصلی از جایزه مذکور ، تشویق و هدایت واحدهای صنعتی و خدماتی کشور در جهت حرکت در مسیر تعالی فعالیت های لجستیک و مدیریت زنجیره تامین است. وی همچنین بر لزوم مشارکت همه سازمان های زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین سایر دستگاه ها همچون اصناف در برگزاری مراسم جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین تاکید کرد. در پایان مراسم که علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران حضور داشت، تفاهم نامه جایزه ملی لجستیک و زنجیره تامین بین محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر امضا شد.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.