صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / راه‌اندازی سامانه‌‌های الکترونیکی، گام بزرگی در راستای شفاف‌سازی اقتصادی است
راه‌اندازی سامانه‌‌های الکترونیکی، گام بزرگی در راستای شفاف‌سازی اقتصادی است

رئیس اتاق ایران در مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت کشور

راه‌اندازی سامانه‌‌های الکترونیکی، گام بزرگی در راستای شفاف‌سازی اقتصادی است

غلامحسین شافعی در مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت کشور که با حضور وزرای صنعت و ارتباطات برگزار شد، گفت: هر اقدامی که برای کاهش یک مجوز و یک امضا برداشته شود، قطعا به ازای آن دیواری از فساد فرو می‌ریزد و فعالان اقتصادی از راه‌اندازی چنین سامانه‌هایی استقبال می‌کنند.

سامانه رصد آنلاین تجارت روز گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رونمایی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، «سامانه جامع تجارت»، «سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا»، «سامانه شناسه کالا» و «سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری»، ۴ سامانه‌ای است که پیش از این به شکل جزیره‌ای فعال بودند، اما اکنون با اتصال با یکدیگر و با هدف اجرای دولت الکترونیک، پیشگیری از قاچاق، کاهش تخلفات و مبارزه با مفاسد اقتصادی یک اتاق شیشه‌ای را به منظور تسهیل و تسریع فرآیند تجارت شکل داده‌اند.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم رونمایی از این سامانه با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی گامی بزرگ برای شفاف‌سازی فعالیت‌ اقتصادی است، گفت: ما حاضریم میلیون‌ها دلار را صرف هزینه ماشین الات و تکنولوژی جدید کنیم، اما حاضر نیستیم درصدی از این مبلغ را برای ارتقای نیروی انسانی و بخش آموزش هزینه کنیم. بنابراین استفاده مطلوب ما از تکنولوژی‌ جدید با مشکل مواجه می‌شود.

شافعی با بیان اینکه راه‌های مبارزه با قاچاق کالا تاکنون راه‌های بنیادی و بنیانی نبوده است، گفت: البته باید شرایط کنونی را هم درک کرد چراکه اکنون در شرایط عادی اقتصادی قرار نداریم.

شافعی تأکید کرد: زمانی می‌توان با قاچاق کالا مبارزه جدی کرد که قاچاق کالا غیراقتصادی و پر ریسک شود. وقتی یک بشکه ۲۲۰ لیتری بنزین با رقم حدود ۵ میلیون تومان مبادله می‌شود، بنابراین مبارزه با قاچاق کالا کار خیلی سختی است.

همچنین مطالعه کنید:

خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید

به گزارش کسب و کار نیوز ، عطااللّه هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.