صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / خطر دو دستگی در تیم ملی کشتی فرنگی/ دردسری که تصمیمات شورا و کادر فنی درست کرد
خطر دو دستگی در تیم ملی کشتی فرنگی/ دردسری که تصمیمات شورا و کادر فنی درست کرد

خطر دو دستگی در تیم ملی کشتی فرنگی/ دردسری که تصمیمات شورا و کادر فنی درست کرد

پس از پیروزی سعید عبدولی بر یوسف قادریان، بدلیل انتقادات نسبت به چرایی برگزاری مجدد انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در وزن ۸۲ کیلوگرم، شاهد اتفاقات تلخ و درگیری در داخل و بیرون از سالن کشتی بودیم.

سعید عبدولی یوسف قادریان

به گزارش کسب و کار نیوز، یوسف قادریان دارنده مدال برنز جهان در جریان رقابت های مرحله نهایی انتخابی تیم ملی به عنوان قهرمانی رسید.در همان رقابت ها سعید عبدولی بدلیل ایجاد درگیری در کشتی مقابل ایمان انصاری کشتی گیر تهرانی و پس از آن در رختکن، با اخراج از مسابقات و محرومیت ۶ ماهه از حضور در میادین روبرو شد.

اما پس از مدتی عبدولی با تخفیف در مجازاتش روبرو و ادامه محرومیت او بخشیده شد تا اینکه شورای فنی بنا بر درخواست کادر فنی در اقدامی عجیب بار دیگر بر برگزاری رقابت انتخابی در وزن ۸۲ کیلوگرم برای معرفی ملی پوش ایران در رقابتهای جهانی اقدام کرد، آن هم در فاصله حدودا ۲۰ روزه تا مسابقات مجارستان. این در حالی بود که باز هم عبدولی سربراه نشد و این کشتی گیر طی ماه های گذشته بصورت دلخواه در اردوها حاضر می شد.

سرانجام نیز در حالیکه قرار بود انتخابی پنج شنبه برگزار شود بدلیل نیامدن عبدولی و البته به بهانه برگزاری داربی به روز شنبه موکول شد تا عبدولی در نهایت جمعه خود را به تهران برساند و در انتخابی کشتی بگیرد!

این پایان حاشیه ها نبود و عبدولی پس از پیروزی نخست برابر قادریان با ترک سالن اعلام کرد فقط آمده تا خود را اثبات کند و دیگر کشتی نمی گیرد! ادعایی که خیلی زود رنگ باخت و وی در دومین مبارزه نیز باز هم با تاخیر بر روی تشک حاضر شد و به دومین پیروزی رسید و به عنوان فرد پیروز دستش بالا رفت. اما اینبار نیز انعطاف پذیری عجیب تیم داوری و دیگر ارکان فدراسیون مقابل عبدولی تعجب آور بود. این ۲ اقدام عبدولی بدون شک در جریحه دار کردن احساسات قادریان و طرفدارانش تاثیر زیادی داشت.

پس از پیروزی عبدولی مقابل قادریان در ۲ مبارزه که امروز(شنبه) برگزار شد قادریان نسبت به تصمیمات شورا و کادر فنی تیم ملی با دست زدن برای آنها و صحبت های گلایه آمیز انتقاد کرد، پس از دقایقی برادران گرایی نیز به دفاع از قادریان پرداختند تا درگیری میان طرفداران دو کشتی گیر به اوج خود برسد و الفاظی بسیار رکیک رد و بدل شود.

سرانجام قادریان نیز با چشمانی گریان و ناراحتی شدید از کادر فنی تیم ملی خانه کشتی و محل اردوی تیم ملی را ترک کرد. حسین نوری و محمدعلی گرایی دو چهره شاخص تیم ملی نیز که رابطه صمیمانه ای با قادریان دارند با چشمانی گریان وی را بدرقه کردند.

در این میان با توجه به درگیری های رخ داده، اعضای شورای فنی شدیدا نگران دو دستگی در تیم ملی و حتی ایجاد حاشیه و اختلاف در حین تمرینات هستند اما باید گفت که مسببان اصلی این اتفاقات شورای فنی و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی هستند که با تصمیماتشان هم جنجال ایجاد شد و هم اجازه دادند بی نظمی و حاشیه گریبان تیم ملی را در آستانه مسابقات جهانی بگیرد.

اگر شورای فنی و کادر فنی به اصول انتخابی پایبند بودند، از کنار بی نظمی‌ها براحتی عبور نمی‌کردند و به هر ساز افراد حاشیه‌ساز نمی‌رقصیدند، مسلما تیم ملی کشتی فرنگی ایران در فاصله حدودا ۲-۳ هفته ای تا مسابقات جهانی دچار چنین حاشیه بزرگی نمی‌شد. با تصمیماتی که گرفته شده، در حال حاضر نه می توان به مدال جهانی در وزن ۸۲ کیلوگرم خوش بین بود و هم اینکه بواسطه اتفاقات پیش آمده، کادر فنی به شدت نگران ایجاد دو دستگی در تیم ملی خواهد بود.

مشخص نیست سعید عبدولی با این میزان از آمادگی چگونه می‌تواند ۲۰ روز دیگر برای مدال جهانی مبارزه کند و چه بسا اگر خدای ناکرده نتیجه مطلوب نگیرد، مقصر آن را کادر فنی تیم ملی و برگزاری مسابقه انتخابی در آستانه مسابقات جهانی اعلام کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.