صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ارتقاء آموزش پزشکی با تکیه بر فناوری‌های آموزشی
ارتقاء آموزش پزشکی با تکیه بر فناوری‌های آموزشی

ماموریت جدید وزارت بهداشت به کلان منطقه ۹ آمایشی ابلاغ شد؛

ارتقاء آموزش پزشکی با تکیه بر فناوری‌های آموزشی

دبیر کلان منطقه ۹ آمایشی وزارت بهداشت از پیشنهاد دو ماموریت جدید در راستای برنامه تحول و نوآوری آموزش از سوی وزارت بهداشت به منطقه 9 آمایشی خبر داد و گفت: با توجه به اقدامات مثبت منطقه در راستای اجرای برنامه تحول، ارتقاء آموزش پزشکی با تکیه بر فناوری های آموزشی، امنیت و سلامت غذایی نیز به این منطقه محول می شود.

آموزش پزشکی

دکتر محمد اعتضاد رضوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه برنامه تحول و نوآوری در آموزش از سال ۹۴ در کشور اجرایی شده است افزود: انجام ۱۱ماموریت مشترک و ۵ ماموریت ویژه شامل توسعه و تعالی طب تسکینی، توسعه و تعالی علوم دندانپزشکی، توسعه و تعالی علوم تغذیه، توسعه و تعالی علوم اعصاب و توسعه و تعالی طب و هنر به منطقه ۹ آمایشی واگذار شده است.

وی همکاری در تدوین بازنگری و توسعه سرفصل‌های آموزشی مرتبط از مهمترین اهداف ماموریت های ویژه منطقه ۹ در راستای کسب مرجعیت علمی کشور دانست و اظهارکرد: گسترش زیرساختهای لازم برای تربیت سرمایه انسانی موردنیاز منطقه، تلاش جهت تامین اعضاء هیأت علمی و نیروهای متخصص مرتبط برای توسعه و شناسایی و جلب همکاری سایر مراکز و دانشگاههای علوم پزشکی کشور از دیگر اهداف ماموریت های ویژه این منطقه است.

دبیر کلان منطقه ۹ آمایشی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اقدامات مثبت منطقه در راستای اجرای برنامه تحول، از سوی وزارت بهداشت دو ماموریت جدید شامل ارتقاء آموزش پزشکی با تکیه بر فناوری های آموزشی و امنیت و سلامت  غذایی نیز به این منطقه محول می شود.

اعتضاد رضوی تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای برنامه های کلان منطقه، واگذاری مأموریت ها به جایگاه مناسب خود یعنی مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی است در حالی که برخی دانشگاه ها جایگاه و کارشناسان مجزایی برای این امر تعریف و در نظر گرفته اند که منجر به موازی کاری شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آیین نامه آمایش آموزش عالی سلامت و ابلاغیه ای شورای انقلاب فرهنگی، سطح تفویض رشته ها در دانشگاه ها مشخص شده است. اما برخی دانشگاه ها به فکر توسعه کمی هستند که این امر گاه با توسعه کیفی تداخل ایجاد می‌کند و در نتیجه آموزش عالی درکیفیت و ارائه خدمات بعضا دچار آسیب‌هایی می‌شود.

دبیر کلان منطقه ۹ وزارت بهداشت در پایان یادآورشد: دستگاه ربات بیمار نمای نسل ۵ و شبیه ساز های جراحی برای این مرکز خریداری شده و بستر مناسبی جهت آموزش به دانشجویان  فراهم شده است که سایر کلان مناطق نیز می توانند از امکانات و فضای آموزشی مرکز مهارت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.