صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / احداث ۴۳ باب مدرسه در خراسان‌شمالی توسط بنیاد برکت
احداث ۴۳ باب مدرسه در خراسان‌شمالی توسط بنیاد برکت

احداث ۴۳ باب مدرسه در خراسان‌شمالی توسط بنیاد برکت

مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی گفت: از سوی بنیاد برکت ۴۳ باب مدرسه و پنج مسجد در مناطق محروم و مرزی استان احداث شده است.

کلاس درس

به گزارش کسب و کار نیوز، «ابوالقاسم بابایی»، در آئین معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌شمالی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر از سوی بنیاد برکت ۴۳ باب مدرسه و پنج مسجد با هزینه کرد ۹۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و کم برخوردار و مرزی برای دانش‌آموزان احداث شده است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به خراسان‌شمالی و نگاه ویژه معظم‌له به مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: اعتبارات بسیار خوبی در قالب سفر رهبری به‌منظور تخریب و بازسازی کلاس‌های درس فرسوده، اصلاح سیستم گرمایشی، تعمیر و مرمت سرویس‌های آبخوری دانش‌آموزان در سطح مدارس اختصاص یافت.

وی با اشاره به مشارکت ۷۱۴ خیر در امر مدرسه‌سازی در استان، افزود: طی ۱۰ سال برپایی جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان به طور میانگین خیرین هرسال بین پنج تا ۱۰ میلیارد ریال تعهد مالی برای مدرسه‌سازی در استان داشته اند.

بابایی با بیان این‌که توسعه فضای ورزشی در استان در اولویت بود، گفت: تاکنون ۱۹ سالن ورزشی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان احداث شده و پنج استخر دانش‌آموزی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد در دست ساخت است.

وی با بیان این‌که اردوگاه دانش‌آموزی در شهرستان اسفراین در دست ساخت است، یادآور شد: با مساعدت‌های استان اردوگاه شهید چمران بجنورد در فاز اول طی تابستان سال جاری با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

بابایی با اشاره به سفر کاروان تدبیر و امید به استان، خاطرنشان کرد: خراسان‌شمالی پس از سیستان و بلوچستان دومین استان دارای مدارس خشتی و گلی در کشور بود که در قالب مصوبات سفر دولت یازدهم به استان و با مشارکت بنیاد برکت و بنیاد علوی مدارس خشتی و گلی مناطق دور دست و مرزی استان برچیده شد.

وی با اشاره به احداث چهارباب هنرستان فنی و حرفه ای در استان با هزینه کرد ۲۲ میلیارد تومان، یادآورشد: با توجه به کمبود فضا در مدارس استثنایی استان، در منطقه گلستان شهر بجنورد با اعتبار هفت میلیارد تومان مجتمع شبانه روزی دانش آموزان استثنایی با دو خوابگاه و کارگاه آموزشی برای دانش آموزان احداث و بهره برداری رسیده است.

بابایی با بیان این‌که طی سال‌های گذشته براساس قانون تخریب و بازسازی ۱۲۶۷ کلاس درس در قالب ۲۱۶ آموزشگاه بازسازی شده است، افزود: ۱۴ درصد کلاس‌های درس استان تخریبی بوده که با پروژه‌های در دست اجرا طی سال‌های آینده این شاخص به ۱۰ درصد می‌رسد.

وی با اشاره مشارکت بانک‌های استان در امر مدرسه‌سازی، یادآورشد: به‌منظور اصلاح سیستم گرمایشی مدارس استان نیز بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده که در نهایت ۳۳۹۱ باب کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهزشدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.