صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / گوترش در دیدار با لاوروف مجددا حمایت خود را از توافق ادلب اعلام کرد
گوترش در دیدار با لاوروف مجددا حمایت خود را از توافق ادلب اعلام کرد

گوترش در دیدار با لاوروف مجددا حمایت خود را از توافق ادلب اعلام کرد

دبیرکل سازمان ملل در جریان دیدارش با وزیر امور خارجه روسیه، بار دیگر از توافق حاصله میان روسیه و ترکیه برای ایجاد یک منطقه غیرنظامی در استان ادلب استقبال و حمایت کرد.

لاوروف و گوترش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این توافق در خصوص استان ادلب در تاریخ ۱۷ سپتامبر سال جاری میلادی در جریان دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌اش حاصل شد. این توافق با هدف اجتناب از تلفات غیرنظامی گسترده در جریان حملات ضد تروریستی نیروهای دولت دمشق در این منطقه حاصل شده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پیشتر نیز حمایت خود را از این توافق‌نامه ابراز کرده و از تمامی طرفین درگیری‌های سوریه درخواست کرده بود تا این توافق را اجرا کنند.

سرویس مطبوعاتی سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت: آنتونیو گوترش با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

در جریان این دیدار آنها درباره‌ وضعیت سوریه صحبت کردند و دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از توافق ۱۷ سپتامبر برای ایجاد یک منطقه غیرنظامی در استان ادلب استقبال کرد.

در جریان این مذاکرات گوترش و لاوروف همچنین درباره‌ ابتکارعمل دبیرکل سازمان ملل موسوم به “اقدام برای حفاظت از صلح” و دیگر مسائل مربوط به صلح و امنیت تبادل نظر کردند.

این دیدار به عنوان بخشی از سفر لاوروف به نیویورک برای شرکت در نشست‌های کنونی مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد.

درگیری‌های نظامی سوریه میان نیروهای دولت دمشق و گروه‌های تروریستی و گروه‌های مختلف اپوزیسیون از سال ۲۰۱۱ میلادی آغاز شده است طی سال‌های گذشته نیروهای دولت دمشق توانستند بار دیگر کنترل بخش‌های وسیعی از این کشور را از تروریست‌ها پس بگیرند به همین خاطر در حال حاضر تمرکز از عملیات‌های ضد تروریستی به سازش سیاسی در این خصوص این درگیری معطوف شده است با این حال ادلب همچنان یکی از مناطقی است که در آن شبه نظامیان و تروریست‌ها همچنان فعال هستند.

هدیه لاوروف به گوترش؛ کتابی به قلم پریماکوف

 همچنین لاوروف مجموعه کتاب‌های یوگنی ماکسیموویچ پریماکوف شخصیت آکادمیک و سیاستمدار روسیه را در ۱۰ جلد تقدیم گوترش کرد.

لاوروف در مراسمی در مقر سازمان ملل اظهار داشت: باعث خرسندی است که این ۱۰ جلد کتاب پریماکوف را که زمانی وزیر خارجه و نخست وزیر روسیه، رئیس سازمان اطلاعات خارجی و عضو آکادمی علوم بود، به شما هدیه کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: امیدوارم این کتاب‌ها در جایی باارزش در کتابخانه سازمان ملل نگهدار شوند.

گوترش نیز خاطرنشان کرد که قبلا با پریماکوف دیدار داشته و او را فردی مثبت خواند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.