صفحه اصلی / سرخط خبرها / گردشگری دیجیتال ظرفیتی مهم در رونق بازار کالای ایرانی
گردشگری دیجیتال ظرفیتی مهم در رونق بازار کالای ایرانی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان کرد

گردشگری دیجیتال ظرفیتی مهم در رونق بازار کالای ایرانی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: گردشگری دیجیتال و الکترونیک ظرفیت بسیار مهمی در رونق بازار کالای ایرانی است.

 

حمید یزدانی با گرامیداشت ۵ مهرماه سالروز جهانی گردشگری عنوان کرد: این روز هر ساله روز جهانی گردشگری نام دارد و “یو ان دبلیو تی او” که یک سازمان بین المللی است این روز را به عنوان روز جهانگردی اعلام کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: ما نیز در کشور ایران این روز را با برگزاری جشنواره و همایش هایی دنبال می کنیم. «گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک» شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی است.

یزدانی بیان کرد: برخی از کارشناسان این حوزه، گردشگری الکترونیک یا دیجیتال را یک ظرفیت مهم در توسعه اقتصادی و جذب حداکثری و فروش صنایع دستی می دانند. گردشگری دیجیتال و الکترونیک ظرفیت مهمی در رونق بازار کالای ایرانی است و باید از این پتانسیل مهم به خوبی استفاده کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: مهم ترین رویکرد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری با توجه به منویات رهبری تبلیغ کالاهای ایرانی است.

وی متذکر شد: با توجه به تقارن ایام محرم و روز گردشگری امسال با بزرگداشت محرم و عاشورای حسینی برنامه های روز گردشگری را دنبال می کنیم. به مناسبت روز گردشگری و جهانگردی ۵مهرماه همایشی با عنوان “قم محور گردشگری مذهبی ایران” در تالار مرکزی شهر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم تصریح کرد: آئین سنتی چهل اختران امسال به ثبت رسید که امروز در همایش از ثبت آن رونمایی و لوح ثبت به هیات امنای چهل اختران تقدیم می‌شود.

یزدانی بیان کرد: امسال بررسی موضوعات سیاه چادر و معرفی صنایع دستی قم و برپایی نمایشگاهها با رویکرد عاشورا و محرم در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: به مناسبت ۵ مهر روز جهانگردی موزه آستانه قم امروز به صورت رایگان میزبان شهروندان و زائران قمی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عرضه ۱۵۰۰ محصول دانش‌بنیان در اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش کسب و کار نیوز ، ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.