صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نتانیاهو دعوت یونسکو را رد کرد
نتانیاهو دعوت یونسکو را رد کرد

نتانیاهو دعوت یونسکو را رد کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دعوت یونسکو برای شرکت در کنفرانس مبارزه با یهودستیزی را رد کرده است.

نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای که از طرف دفتر نخست وزیری اسرائیل منتشر شد، اعلام کرد: در حالیکه من همه تلاش‌ خود را برای مبارزه با یهودستیزی به کار می‌گیرم اما تصمیم گرفته‌ام در کنفرانس یونسکو به دلیل رفتار جانبدارانه مداوم و فاحش این سازمان علیه اسرائیل شرکت نکنم.

قرار است این کنفرانس در روزهای آینده در نیویورک در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود.

وی ادامه داد: یونسکو باید بیشتر از یک میزبانی کنفرانس مبارزه با یهودستیزی در این باره تلاش کند. همچنین خود این سازمان باید از هر گونه اقدامات ضد یهودیان خودداری کند.

نتانیاهو تصریح کرد: خروج آمریکا و اسرائیل از یونسکو در سال ۲۰۱۷ کاملا نشان داد که از این پس دیگر اسرائیل در قبال یهودستیزی یونسکو کوتاه نمی‌آید.

وی افزود: زمانی که یونسکو دست از جانبداری علیه اسرائیل دست بردارد و به دفاع از حقیقت بپردازد در این صورت اسرائیل باز به آن می‌پیوندد اما باید منتظر آن روز بود. در واقع اسرائیل به مقابله با یهودستیزی در یونسکو و هر مکان دیگر خواهد پرداخت.

به گفته نتانیاهو، یونسکو از سال ۲۰۰۹ ، ۷۱ قطعنامه در محکومیت اسرائیل در مقال دو قطعنامه در قبال کل کشورهای دیگر صادر کرده و این کاملا علنی بوده است.

اختلاف میان یونسکو و اسرائیل از زمانی آغاز شد که این نهاد بین‌المللی فلسطین را به عنوان کشور عضو به رسمیت شناخت؛ اقدامی که اسرائیل و آمریکا با آن مخالفت کردند. پس از چندین سال تنش، سرانجام اسرائیل در سال ۲۰۱۷ به بهانه اتخاذ سیاست‌های ضد اسرائیلی در یونسکو از این سازمان خارج شد.

پیشتر نخست وزیر اسرائیل یونسکو را “صحنه تئاتر مضحکی” خوانده و گفته بود که این نهاد به جای حفظ تاریخ، آن را تحریف می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.