صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / فردا آخرین مهلت فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فردا آخرین مهلت فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها

فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت علوم که از 21 شهریور آغاز شده بود، فردا جمعه ششم مهر ماه پایان می‌پذیرد.

هیات علمی

به گزارش کسب و کار نیوز، امسال فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها در دو مرحله شهریور ماه و بهمن برگزار می‌شود که فراخوان بهمن ماه ۹۶ به پایان رسید و در طی آن ۸۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌های کشور شدند.

مقدمات فراخوان جذب اعضای هیات علمی شهریور ماه امسال در تابستان فراهم شد و دانشگاه‌ها نیازهای خود را به وزارت علوم اعلام کردند. بطوریکه فراخوان از روز ۲۱ شهریور آغاز شد و با در نظر گرفتن مهلت تمدید شده فردا جمعه، ششم مهر ماه پایان می پذیرد.

جزئیات فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به این شکل است که همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی (به جز دانشگاه آزاد اسلامی که فراخوان مستقل دارد)، می‌توانند در فراخوان جذب هیات علمی حضور داشته باشند و بر اساس بررسی‌های انجام شده حدودا هشت تا ۱۰ برابر امکان وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی (از نظر بودجه، امکانات و سهمیه استخدامی) از سوی دانشگاه‌ها اعلام نیاز صورت گرفته است.

تقریبا در هر فراخوان جذب اعضای هیات علمی، تعداد ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر از ۱۰ سال پیش در دانشگاه‌ها پذیرش صورت گرفته است و در فراخوان شهریور ماه امسال نیز ۸۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها می‌شوند.

بر اساس سیاست‌های وزارت علوم دانشگاه‌های نوپا و مناطق محروم نیز اولویت بیشتری برای استخدام نیرو خواهند داشت. به طور کلی در سال ۹۷، ۱۶۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌ها خواهند شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.