صفحه اصلی / دسته بندی نشده / عدم برخورد جدی با تروریسم، دامنه این تهدید را غیرقابل کنترل خواهد کرد

مقام امنیت ملی چین در دیدار با شمخانی

عدم برخورد جدی با تروریسم، دامنه این تهدید را غیرقابل کنترل خواهد کرد

«دانگ جینگ وی» مقام امنیت ملی چین که به منظور شرکت در نخستین نشست «گفتگوی امنیتی منطقه ای» به تهران سفر کرده است با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به همکاری های گسترده میان دو کشور در زمینه های اقتصادی، سیاسی و نظامی تاکید کرد: منافع و دیدگاه‌های مشترک میان تهران و پکن عرصه ای گسترده برای ارتقاء سطح روابط و مقابله با چالش های منطقه ای و بین المللی به ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم را فراهم آورده است.

وی استفاده از ابزار تحریم‌های غیرقانونی و سوءاستفاده از مناسبات اقتصادی حاکم بر نظام سلطه را زمینه ساز بازگشت عصر استعمار دانست و افزود؛ تداوم سیاست‌های اشتباه در تحمیل اراده بر خواست و اراده کشورهای مستقل نه تنها مسیری شکست خورده است بلکه نتیجه معکوس خواهد داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تقدیر از نقش سازنده جمهوری خلق چین در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، تسریع در اجرایی شدن توافقات ‌میان نهادهای امنیتی دو کشور را خواستار شد.

شمخانی در این ملاقات، پدیده تروریسم را تهدید شکننده صلح و امنیت بین المللی عنوان و اظهار کرد: نقش‌آفرینی مستمر و همکاری‌های نزدیک کشورهای منطقه مانعی در مسیر تامین مالی تروریسم توسط برخی کشورهای فرامنطقه‌ای و سوءاستفاده از ابزار تروریسم برای تحمیل اراده خارجی به دولت ها خواهد بود.

«دانگ جینگ وی» مقام امنیت ملی چین نیز در این دیدار با تقدیر از نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اظهار کرد: بازگشت صلح و ثبات به سوریه لازمه آرامش پایدار در منطقه خاورمیانه است.

وی همچنین با اشاره به گسترش تهدید تروریسم در جهان ضمن تاکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی برای مقابله با تروریسم افزود: عدم توجه به ضرورت‌ها و الزامات برخورد جدی، همه‌جانبه و بدون تبعیض با تروریسم، دامنه این تهدید را غیرقابل کنترل خواهد کرد.

مقام امنیت ملی چین با تأکید بر اراده رهبران دو کشور در زمینه ارتقای همکاری‌های همه‌جانبه گفت: رفت و آمدهای متعدد و تبادل نظر میان مقامات عالی سیاسی، اقتصادی و امنیتی ایران و چین نقش تعیین‌کننده‌ای در سرعت بخشیدن به توافقات مشترک دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.