صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اوکراین: جامعه بین‌الملل جلوی توسعه‌طلبی روسیه را بگیرد
اوکراین: جامعه بین‌الملل جلوی توسعه‌طلبی روسیه را بگیرد

اوکراین: جامعه بین‌الملل جلوی توسعه‌طلبی روسیه را بگیرد

رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرد، در صورتی که روسیه با رویکرد یکپارچه جامعه بین‌الملل مواجه نشده و به خاطر اقداماتش مجازات نشود، هیچ چیز نمی‌تواند جلوی سیاست‌های توسعه‌طلبانه خصمانه مسکو را بگیرد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به سخنرانی پرداخت و گفت: درگیری‌ها عامل اصلی افزایش شمار پناهجویان و آوارگان به بیش از ۶۵ میلیون تن بوده است.

او تصریح کرد: در موارد بسیاری گفتمان مثبت در قبال صلح، احترام به قوانین بین‌المللی و تعهد در قبال حقوق بشر در قالب صحبت‌های زیبا باقی می‌ماند و به عمل تبدیل نمی‌شود.

پوروشنکو اظهار کرد، متاسفانه شهروندان اوکراین بخشی از یک‌پنجم جمعیت جهان هستند که شاهد جنگ است.

رئیس‌جمهوری اوکراین ادعا کرد: روسیه به طور مستمر به فاجعه انسانی دامن می‌زند. او در ادامه مسکو را به ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی در کریمه و دنباس متهم کرد.

پوروشنکو اظهار کرد: اوکراین تصمیمی مستقل در راستای ادامه راه خود اتخاذ کرده و به دنبال جهانی آزاد براساس ارزش‌ها و قوانین دموکراتیک بوده است. روسیه به خاطر همین تصمیم اوکراین را مجازات می‌کند.

او بیان کرد: سازمان ملل متحد وقتی ارزش‌ها و اصول آن توسط یک کشور دارای حق وتو مورد تعرض قرار می‌گیرد، نباید ساکت بماند.

وی تصریح کرد: بسیاری اطمینان دارند که احترام به صلح و حقوق بین‌الملل امری بدیهی است اما تحولات عرصه بین‌الملل در دهه گذشته به طور جدی این اطمینان را زیر سوال برده است.

رئیس‌جمهوری اوکراین ادامه داد: سکوت شما دقیقا چیزی است که کرملین از آن به عنوان سلاحی علیه اوکراین و نهایتاً علیه همه ما استفاده می‌کند.

پوروشنکو گفت: توانایی جامعه بین‌الملل برای ارائه واکنش و مسئولیت‌پذیری در قبال تعرض به قوانین بین‌المللی نشان‌دهنده میزان توفیق ما به عنوان خانواده‌ای از ملت‌ها در تحقق اهداف مشترک است.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: مأموریت و مسئولیت مشترک ما قدرت بخشیدن به سازمان ملل در راستای انجام رسالت‌هایی است که از این سازمان انتظار می‌رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.