صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / کلید پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است
کلید پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است

استاندار خبر داد:

کلید پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌هایی از جمله راه‌آهن و اتوبان شهرکرد به ایذه برای استان بسیار مهم است و کلید آن‌ها تنها به دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری

به گزارش کسب و کار نیوز، طهمورث الیاسی‌بختیاری پنجم مهرماه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار کرد: شورای برنامه‌ریزی عالی‌ترین نهاد برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در خصوص مباحث توسعه استان است.

وی با اشاره به محدود بودن اعتبارات برای پروژه‌های استان، تصریح کرد: اجرای پروژه‌های نیمه تمام استان از ضرورت‌ها است و در صورتی که تلاش و تمرکز صورت گیرد تا دو سال آینده تمامی پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف خواهند شد و به سمت آغاز پروژه‌های جدید پیش خواهیم رفت .

وی گفت: هنر نیست که پروژه‌های نیمه تمام را رها کنیم بلکه اجرایی شدن پروژه‌ها ضرورت دارد، اگر اعتبارات را براساس عملکردها اختصاص دهیم باید بودجه‌ریزی عملیاتی اجرا شود .

در ادامه معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات مصوب استانی در سال گذشته از منابع مختلف ۷۱۵ میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میزان ۳۳۵ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان معادل ۴۶٫۹۱ درصد آن تخصیص یافته است .

علی شهریارپور ادامه داد: تمامی اسناد و اعتبارات ابلاغی به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده و منابعی برگشت داده نشده است .

وی گفت: عملکرد اعتبارات استان از لحاظ تخصیص و ردیف‌های متفرقه‌ای که در سال گذشته به استان اختصاص یافت، نسبت به سایر استان‌ها مطلوب بوده است .

شهریارپور ادامه داد: تاکنون مبادله موافقت‌نامه ۲۴ دستگاه‌ اجرایی استان انجام شده است، همچنین مبادله موافقت‌نامه پروژه‌های عمرانی از لحاظ سیستمی ۲۴ درصد انجام شده که تا آخر مهرماه تمام موافقت‌نامه‌ها مبادله خواهد شد .

وی بیان کرد: طی شش ماه دوم امسال تخصیص‌ها بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی انجام می‌شود که طی شش ماه ابتدای امسال ۴۳ درصد از بودجه‌ هزینه‌ای استان تخصیص داده شد و پیگیری ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلون تومان از اعتبارات سال گذشته بازنشتگان نیز انجام شد که تا یک ماه آینده مشکلاتی همچون پاداش و مانده مرخصی بازنشستگان برطرف خواهد شد .

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه دو هزار و ۱۹۶ پروژه در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها مصوب شد، تصریح کرد: سرانه هر پروژه که در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی اولویت‌بندی شده رقم قابل توجهی را نشان نمی‌دهد که اعتبار تصویب شده برای اجرای هر پروژه به طور متوسط ۱۱۰ میلیون تومان بوده که در هر شهرستان این میزان اعتبار تصویب شده متفاوت است، با این حال پروژه‌های بزرگ و تاثیرگذار توسعه‎ ای در اولویت قرار نگرفته که لازم است با هماهنگی فرمانداران و ادارات این موضوع مدنظر قرار گیرد تا مشکل برطرف شود .

وی با بیان اینکه از دو هزار و ۱۹۶ پروژه در استان ۹۹٫۸ درصد نیمه تمام و تنها شش پروژه جدید است، گفت: از این تعداد پروژه، ۶۳۷ پروژه احداثی و تکمیلی با تخصیص ۳۷ درصد اعتبار، ۴۸۷ پروژه تعمیر و تجهیز با تخصیص ۱۹٫۵ درصد اعتبار، ۵۳۴ پروژه توسعه‌ای با ۳۰ درصد تخصیص اعتبار، ۳۱۰ پروژه خدماتی با ۹ درصد تخصیص اعتبار و ۲۲۳ پروژه مطالعاتی با چهار درصد تخصیص اعتبار وجود دارد که اولویت با طرح ‎ های توسعه‌ای و احداثی تکمیلی است.

وی با اشاره به وجود حدود یک هزار پروژه نیمه تمام در استان، خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز برای این پروژه‌ها ۹۵۰ میلیارد تومان بوده است.
 
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.