صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پادشاه اردن: راه حل یک کشوری به جای دو کشوری فاجعه‌بار است
پادشاه اردن: راه حل یک کشوری به جای دو کشوری فاجعه‌بار است

پادشاه اردن: راه حل یک کشوری به جای دو کشوری فاجعه‌بار است

پادشاه اردن با اشاره به راه حل اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تاکید کرد، راه حل یک کشوری به جای راه حل دو کشوری مساله‌ای فاجعه بار است.

عبدالله دوم پادشاه اردن

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز آمریکا در پاسخ به اینکه آیا دلایلی برای نگرانی درباره روند صلح وجود دارد، گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از روز اول پایبندی خود به دستیابی به راه حلی عادلانه و متعادل میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی جهت پیشبرد روند صلح را اعلام کرد اما ما از محتوای طرح صلح آمریکا اطلاعی نداریم و این بخشی از مشکل است و همین مساله دخالت و کمک ما را دچار مشکل کرده است.

پادشاه اردن اظهار داشت: آنچه ما از آن نگران هستیم این است که ما از راه حل تشکیل دو کشور به راه حل یک کشوری برسیم و این امر فاجعه‌ای برای همه ما در منطقه و نیز برای اسرائیل است.

عبدالله دوم در ادامه گفت: اگر بیشتر موضوعات راه حل نهایی از میز مذاکرات حذف شوند، علت ناکامی فلسطینی‌ها برای همه مشخص خواهد شد. اکنون سوالی که وجود دارد این است که چگونه اطمینان را میان فلسطینی‌ها و آمریکا ایجاد کنیم و باید بگویم بدون آمریکا امکان دستیابی به راه حل دو کشوری یا توافق صلحی وجود ندارد.

پادشاه اردن با اشاره به اینکه در شرایط حاضر آمریکا تنها با یک طرف صحبت می‌کند و این همان حالت رکودی است که ما با آن مواجه هستیم، افزود: از نظر من راه حل یک کشوری مشکل اساسی برای اسرائیل در نحوه معرفی خود و نیز شناساندن خود در داخل ایجاد می‌کند. واقعیت امر این است که ما به دنبال یک سیستم آپارتاید خواهیم بود و به همین دلیل بسیاری از حامیان اسرائیل در خارج درباره روندی که اسرائیل در پیش گرفته است، نگران هستند.

وی در ادامه گفت: ما امروز در جهانی تنش زده زندگی می‌کنیم که دشمنان پنهانی علیه همه ما وجود دارند و به طور مشخص افراطی‌هایی که ما آنها را خوارج می‌خوانیم و این چالشی است که متاسفانه ما در طول ۱۰ تا ۱۵ سال آینده با آن مواجه خواهیم بود.

پادشاه اردن در پایان گفت: این جنگ، جنگی بین‌المللی است و پیش از این نیز به عنوان جنگ جهانی سوم خوانده شده و متاسفانه برای یک تا دو دهه با ما همراه خواهد بود. امیدوارم که بُعد نظامی آن سریع و کوتاه باشد اما چیزی که می‌دانم این است که جنگ در حوزه فکری علیه ما تا ۱۰ تا ۱۵ سال آینده ادامه خواهد داشت.

پادشاه اردن در مصاحبه‌اش با فاکس نیوز به موضوعات منطقه‌ای دیگری از جمله عراق، سوریه و یمن و نیز مقابله با داعش و خطرات این گروه تروریستی نیز پرداخت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.