صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نتانیاهو: ترامپ با تشکیل کشور فلسطین با نظارت امنیتی اسرائیل موافق است
نتانیاهو: ترامپ با تشکیل کشور فلسطین با نظارت امنیتی اسرائیل موافق است

نتانیاهو: ترامپ با تشکیل کشور فلسطین با نظارت امنیتی اسرائیل موافق است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، واشنگتن در صورت برقراری صلح بر اساس راه‌حل تشکیل دو کشوری، هرگز با حفظ کنترل امنیتی اسرائیل بر کرانه باختری مخالفت نخواهد کرد.

نتانیاهو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت: آمریکا می‌پذیرد، حتی در صورت تحقق راه‌حل دو کشوری اسرائیل کنترل امنیت عمومی کرانه باختری را حفظ کند، اسرائیل در هر توافق صلحی کنترل امنیتی منطقه حد فاصل رود اردن و دریای مدیترانه را حفظ خواهد کرد.

نتانیاهو افزود: برخی مسایل مورد قبول نیستند و ما باید روشن کنیم، اسرائیل تا زمانی که من نخست وزیر باشم، هرگز از کنترل امنیتی کرانه باختری دست نخواهد کشید، فکر می‌کنم آمریکایی‌ها این اصل را می‌پذیرند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به این سوال که آیا امیدوار هست در دوره او کشور فلسطین تشکیل شود، گفت: سوال این است که کشور کدام است؟ این سوال واقعی است، این همان مساله‌ای است که در دیدار مطرح کردم: آیا کاستاریکا خواهد بود یا ایران؟ چه کسی کنترل امنیتی خواهد داشت؟

ترامپ در دیدار با نتانیاهو در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با نتانیاهو اظهار داشت: طرح صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها که کاخ سفید در حال کار برای تنظیم آن است، طی دو تا سه ماه آینده ارائه خواهد شد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه بر تلاش خود برای حل اختلافات بر اساس راه‌حل تشکیل دو کشوری تاکید و آن را “راه‌حل ایده‌آل” توصیف کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.