صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / بایدها و نبایدهای غذایی برای مبتلایان به هپاتیت C
بایدها و نبایدهای غذایی برای مبتلایان به هپاتیت C

بایدها و نبایدهای غذایی برای مبتلایان به هپاتیت C

رییس شبکه کشوری هپاتیت چند توصیه غذایی را برای مبتلایان به هپاتیت C ارائه کرد.

 

دکتر سیدموید علویان درباره رژیم غذایی مبتلایان به هپاتیت C، گفت: در مورد نوع رژیم غذایی و آنچه بیماران باید بیشتر و یا کمتر بخورند عقاید مختلفی وجود دارد، اما آنچه مهم است تعیین شدت بیماری کبدی است. در عین حال باید از رژیم‌های سخت نیز دوری کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه کبد نقش مهمی در سوخت‌وساز بدن بازی می‌کند و در صورت تخریب آن، کالری کافی به بدن نمی‌رسد، افزود: از طرفی در صورت تخریب کبد، دیگر امکان دفع سموم اضافی حاصل از سوخت و ساز مواد نیز ممکن نخواهد بود. بر همین اساس در صورت شدید بودن بیماری کبدی باید از مصرف زیاد مواد گوشتی خصوصا گوشت قرمز خودداری کرد و به جای آن از گوشت سفید مانند ماهی،  مرغ و پروتئین‌های گیاهی استفاده کرد.

علویان تاکید کرد: مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه که سرشار از مواد آنتی‌اکسیدانی هستند نیز برای این بیماران بسیار مفید است.

رییس شبکه کشوری هپاتیت همچنین توصیه کرد: افراد چاقی که به هپاتیت سی مبتلا هستند، باید تلاش کنند اضافه وزن‌شان را کم کنند.  در عین حال مبتلایان به هپاتیت سی می‌توانند مانند سایر مردم ورزش کنند و هیچگونه محدودیتی در رژیم غذایی آنها وجود ندارد، مگر اینکه چاق باشند و یا چربی‌های خون و قند خون بالایی داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.