صفحه اصلی / استان ها / یزد / بازدید ۱۲۰۰ گردشگر خارجی از عزاداری یزدی‌ها
بازدید ۱۲۰۰ گردشگر خارجی از عزاداری یزدی‌ها

بازدید ۱۲۰۰ گردشگر خارجی از عزاداری یزدی‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد با بیان این‌که مراسم عزاداری یزدی‌ها هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب می‌کند، گفت: امسال بیش از 1200 گردشگر خارجی از عزاداری استان بازدید کردند.

عزاداری گردشگر خارجی

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمصطفی فاطمی با اشاره به ویژگی‌های خاص یزد در زمینه گردشگری مذهبی و برگزاری مراسم متنوع و متفاوت در هر گوشه این استان، اظهار کرد: این مراسم هرساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب می‌کند به گونه‌ای که امسال نیز بسیاری از شهرستان‌های مختلف استان یزد شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر و توریست خارجی بود.

وی با بیان این‌که گردشگران خارجی صحنه‌های پرشور عزاداری مردم را از نزدیک تماشا و با دوربین‌هایشان ارادت حسینی یزدی‌ها را ثبت کردند، افزود: این گردشگران گاهی با لباس‌های تیره و سربندهایی به نشانه همدلی در مراسم‌های مذهبی و آیینی شرکت می‌کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، با اشاره به این‌که در دهه محرم سال جاری شاهد حضور یک هزار و ۲۳۵ نفر گردشگر خارجی از ۲۲ ملیت در ۱۳ حسینیه سطح استان بودیم، گفت: این آمارنسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

فاطمی در ادامه با بیان این‌که کمیته گردشگری مذهبی و معنوی میراث فرهنگی با هدف جذب گردشگران خارجی و معرفی آیین‌های مذهبی استان فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: این کمیته زیرنظر اداره میراث فرهنگی یزد، در راستای مبارزه با ایران هراسی و اسلام ستیزی فعالیت نموده و سعی داشته تا جلوه های مثبت مراسم های عزاداری را به گردشگران خارجی نشان دهد.

این مقام مسئول در پایان گفت: گردشگران خارجی با شرکت در مراسم‌های عزاداری ایام محرم استان به خصوص مراسم‌های تاسوعا و عاشورا دیدگاهشان نسبت به اسلام تغییر می‌کند و با فلسفه عاشورایی نیز آشنا می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.