صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کمیسیون ضد فساد مالزی از همسر نجیب رزاق بازجویی می‌کند
کمیسیون ضد فساد مالزی از همسر نجیب رزاق بازجویی می‌کند

کمیسیون ضد فساد مالزی از همسر نجیب رزاق بازجویی می‌کند

همسر نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی که به سبک زندگی تجملی شهرت یافته بود، امروز چهارشنبه از سوی بازرسان مبارزه با فساد این کشور که در حال تحقیقات درباره رسوایی فساد چند میلیارد دلاری در یک صندوق دولتی در زمان ریاست جمهوری همسر وی هستند مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

همسر نجیب رزاق

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رزماه منصور، همسر نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی شدیدا مورد تنفر مالزیایی‌ها از بابت افشای سبک زندگی تجملی و گران قیمت وی قرار گرفته است.

او امروز وارد دفتر کمیسیون مبارزه با فساد مالزی شد تا از سوی این کمیسیون مورد بازجویی قرار بگیرد.

رسانه‌های محلی گزارش کردند که مقام‌های مبارزه با فساد مالزی در حال تکمیل تحقیقاتشان درباره رزماه منصور هستند و او به زودی رسما اتهاماتش را دریافت خواهد کرد.

این دومین بار است که او از زمان کنار رفتن ائتلاف متعلق به همسرش نجیب رزاق از قدرت در طی انتخابات ماه مه مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

یکی از فاکتورهای مهم بازنده شدن این ائتلاف در این انتخابات بعد از شش دهه حضور در قدرت این بود که نجیب رزاق و خانواده و نزدیکانش میلیاردها دلار از صندوق دولتی در زمان دولت وی به جیب زدند. تبعات این پرونده فساد مالی حتی کشورهای سنگاپور و حتی سوئیس را نیز درگیر کرد. بعدا فاش شد که همسر نجیب رزاق اینگونه زندگی می‌کرده که همواره عادت به سفرهای خارجی پر هزینه،‌ خرید کیف‌ دستی‌های گران قیمت و جواهرآلات داشته و بعد از کناره‌گیری همسرش از قدرت انبوهی از پول نقد جواهرآلات و صدها کیف زنانه گران قیمت مجموعا به ارزش ۲۷۳ میلیون دلار از خانه‌های متعلق به نجیب رزاق در اطراف کوالالامپور کشف و توقیف شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.