چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / کاهش ۷۷ میلیمتری بارندگی البرز در سال زراعی گذشته
کاهش ۷۷ میلیمتری بارندگی البرز در سال زراعی گذشته

مدیرکل هواشناسی استان اعلام کرد

کاهش ۷۷ میلیمتری بارندگی البرز در سال زراعی گذشته

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: میانگین بلندمدت بارندگی در البرز عدد 395 میلیمتر را نشان می‌دهد؛ این رقم یعنی ما در سال زراعی گذشته 77 میلیمتر نسبت به بلندمدت بارندگی کمتری را شاهد بوده‌ایم.

منصور رحمانیان با بیان اینکه در سال زراعی ۹۶-۹۷ که چند روز پیش به پایان رسید، افزود: در سال زراعی ۹۶-۹۷، به طور میانگین در سراسر استان البرز ۳۱۸ میلیمتر بارندگی داشتیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی خاطرنشان کرد: تفکیک بارندگی در شش شهرستان استان نشان می‎‌دهد که در طول این یکسال طالقان با ۴۱۵ میلیمتر بارندگی در جایگاه نخست، کرج با ۳۹۱ میلیمتر دوم، ساوجبلاغ با ۲۶۵٫۵ میلیمتر سوم، نظرآباد با ۲۴۳٫۶ میلیمتر چهارم، فردیس با ۱۹۸٫۳ پنجم و اشتهارد با ۱۹۵٫۳ میلیمتر در جایگاه ششم میزان بارندگی در استان قرار گرفته‌اند.

مدیرکل هواشناسی استان، میزان بارندگی سال زراعی ۹۶-۹۷ را با سال زارعی قبل از آن مقایسه کرد و افزود: سال آبی ۹۵-۹۶ در استان البرز ۳۵۵ میلیمتر بارندگی داشتیم که نشان می‌دهد در سال زارعی ۹۶-۹۷، حدود ۳۷ میلیمتر کمتر از سال قبل آن بارندگی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه اختلاف بارندگی سال زراعی گذشته در مقایسه با میانگین بلندمدت بیشتر است، خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش به ترتیب در شهرستان‌های طالقان، ساوجبلاغ، کرج، فردیس، اشتهارد و نظرآباد رخ داده است.

وی ضمن ابراز امیدواری برای بارش‌های پاییزی اعلام کرد: پیش‌بینی ما این است که بارش‌های پاییزی بالاتر از نرمال باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.