صفحه اصلی / استان ها / یزد / کاهش نرخ بیکاری یزد به پشتوانه صنایع گردشگری و دانش بنیان

کاهش نرخ بیکاری یزد به پشتوانه صنایع گردشگری و دانش بنیان

در حالی نرخ بیکاری در استان یزد رو به افزایش است که با تکیه بر ظرفیت‌های موجود و مغفول مانده‌ی این استان مانند گردشگری و صنایع های‌تک و دانش‌بنیان، اشتغال‌زایی طیف کثیری از جامعه فعال و حتی غیرفعال اقتصادی استان را فراهم کرد.

اشتغال

به گزارش کسب و کار نیوز، تصریح می‌کند: شهرهای بزرگی مانند تهران، مشهد، شیراز، یزد، سنندج و ارومیه به دلیل تخصص و امکانات پزشکی، علاوه بر مسافران داخلی متقاضی درمان، میزبان مسافران و متقاضیان خدمات درمانی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی نیز هستند .

وی در مورد یزد به عنوان یکی از قطب‌های پزشکی کشور، عنوان می‌کند: یزد دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری سلامت است چرا که دارای نیروهای متخصص توانمند و بیمارستان‌های مجهز پزشکی است لذا در صورت برنامه‌ریزی و اجرای صحیح می‏تواند به عنوان یکی از قطب‌های عمده سلامت کشور و حتی جهان مطرح شود.

دلشاد با انتقاد از مغفول ماندن توانمندی‏ها و منابع بسیار استان در حوزه گردشگری سلامت، اظهار می‌کند: مجموعه روستاهای ییلاقی اطراف شیرکوه یکی از منابع مهم جهت تامین فضای مناسب برای دوران پس از درمان گردشگران غیرایرانی و  غیریزدی متقاضی خدمات درمانی است.

وی در مورد زیرساخت‌های موجود در استان بیان می‌کند: یزد علی‏رغم برخورداری از زیرساخت‏‏‌هایی مانند فرودگاه بین‏‌المللی، قرارگیری در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب، وجود خطوط ریلی و پایانه‏‌های مسافربری درون شهری و برون شهری، سیستم‏‌های مناسب انرژی و آبرسانی، دفع مواد زائد و خدمات بهداشتی مطلوب، از نظر نرم‏‏‌افزاری در حوزه گردشگری سلامت ضعیف عمل کرده است.

این مسئول در مورد ضعف‌های گردشگری سلامت در استان یزد بیان می‏کند: برخی از شهرهای کشور مانند مشهد و تهران اقداماتی در حوزه تاسیس هتل‏‏‌بیمارستان‌ انجام داده‌اند به طوری که هم زمان علاوه بر ارائه خدمات مهمان‏‌نوازی، خدمات پزشکی را نیز ارائه می‏‌دهند ولی در یزد، بیماران پس از درمان رها می‌شوند و توجهی به دوران نقاهت و حتی دوران پس از نقاهت آنها نمی‏‌شود.

وی ادامه می‌دهد: این مسئله در صورت پرداختن به آن می‌تواند به افزایش هزینه مسافران و گردشگران و ایجاد چرخه و گردش اقتصادی بیشتر در استان یزد نیز منجر شود .

وی به ضعف‏‌های موجود در حوزه خدمات پاراکلینیکال و حتی کلینیکال نیز اشاره می‏کند و می ‎ گوید: بیمار پس از دوره درمان رها می‌شود و به پیگیری‌های بعد از درمان، وضعیت همراهان و چکاپ او بی‌اعتنایی می‌شود در صورتی که مدنظر قرار دادن تمامی این موارد، موجب افزایش میزان هزینه گردشگران و در نهایت بالا رفتن درآمدهای گردشگری سلامت و علاوه بر اینها ایجاد اشتغال بیشتر خواهد شد.

دلشاد اعطای ویزاهای الکترونیک و تسهیل صدور ویزا برای بیماران و متقاضیان خدمات گردشگری سلامت را منجر به افزایش ورود گردشگران سلامت به کشور و استان می‏‌داند و تاکید می‌‏‏کند: این قبیل خدمات علاوه بر مهیا بودن کلیه خدمات و تسهیلات برای این نوع گردشگران، در بهبود تجربه گردشگری آنها نیز نقش مهمی ایفا می‏‌کند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.