صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / کاهش جمعیت، از بزرگ‌ترین مشکلات روستاها است
کاهش جمعیت، از بزرگ‌ترین مشکلات روستاها است

معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور:

کاهش جمعیت، از بزرگ‌ترین مشکلات روستاها است

معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور گفت: کاهش جمعیت، به علت فقدان توان معیشتی بیشترین مشکل روستاها است.

جندقیان

به گزارش کسب و کار نیوز، سعیدرضا جندقیان امروز در حاشیه نشست مدیران‌کل دفاتر امور روستایی کشور در زنجان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به سکونت‌گاه‌های بالای ۲۰ خانوار، روستا و زیر ۲۰ خانوار، آبادی گفته می‌شود که از تعداد کل روستاها و آبادی‌های کشور، ۳۹ هزار پارچه آن روستا هستند.

  وی افزود: ۹۲ درصد جمعیت ۶۹ هزار و ۳۰۰ نفری روستاهای کشور تحت پوشش خدمات دهیاری‌ها قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه کاهش جمعیت به علت فقدان توان معیشتی، بیشترین مشکل روستاها است، ادامه داد: برخلاف آنچه که مشکل اصلی روستاها اشتغال مطرح می‌شود، در حقیقت این اقتصاد روستاها است که مشکل و چالش دارد و بزرگ‌ترین مشکل پس از معیشت، اشتغال روستایی است که مبتنی بر کشاورزی است.

  جندقیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۷ دستگاه در خصوص توسعه و اشتغال روستایی فعالیت می‌کنند و برای بهبود معیشت و اقتصاد روستاییان، با پست‌بانک تفاهم‌نامه‌ای جهت پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات طی سه سال منعقد شده است.

 معاون امور دهیاری‌های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور، یادآور شد: برای توسعه گردشگری هم موضوع کمک به ۲۸۰ روستا از میان ۵۰۰ روستای هدف گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.