چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت حفاری شمال همکاری می کنند
پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت حفاری شمال همکاری می کنند

پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت حفاری شمال همکاری می کنند

مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: همکاری مشترک پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت حفاری شمال در حوزه‌های بالادستی، پایین‌دستی، انرژی و محیط زیست گسترش می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, حمید‌رضا گلپایگانی با بیان این‌که پژوهشگاه در حوزه بالادستی به‌ویژه حفاری و سیالات حفاری اقدام‎های موثری را انجام داده است، افزود: دستاورد‌ها و نتایج موجود در این مجموعه نشان می‌دهد که مدیران و محققان پژوهشگاه از شرایط تحریم به خوبی استفاده کرده‌اند و توانسته‌اند فرصت‌های طلایی بسیاری را رقم بزنند و این موضوع سبب کاهش هزینه‌های حفاری و افزایش کارآیی در این حوزه خواهد شد.
وی بر لزوم استفاده از مواد ساخت داخل نیز تاکید کرد و گفت: پیمانکاران در صورتی می‎توانند از مواد داخلی استفاده کنند که کارفرمایان این اجازه را به آنها بدهند، بنابراین باید مصوبه‌هایی تنظیم شود تا شرکت‌هایی نظیر حفاری شمال به عنوان پیمانکار به راحتی بتوانند از محصولات تولید داخل بهره‌مند شوند.
وی به توانمندی پژوهشگاه در زمینه سیمان، گل حفاری و سیمان‌های سبک اشاره کرد و افزود: در زمینه استفاده شرکت‌های داخلی از این مواد هزینه‌های هنگفتی شد و اگر مجموعه‌هایی نظیر پژوهشگاه صنعت نفت بتوانند این مواد را بومی‌سازی کنند و به مرحله صنعتی برسانند از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت حفاری شمال به کیفیت سیمان‌های مورد استفاده در چاه‌ها اشاره کرد و گفت: سیمان با کیفیت می‌تواند یک چاه را برای ۵۰ سال بیمه کند، یا سیمان با کیفیت پایین می‎تواند یک چاه را به وضع تعمیراتی برساند.
گلپایگانی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در پردیس انرژی و محیط زیست پژوهشگاه تاکید کرد و گفت: با توجه به الزام‎های محیط زیستی، همه پیمانکاران موظف به رعایت قوانین در این زمینه هستند، بنابراین پژوهشگاه صنعت نفت که در حوزه انرژی و محیط زیست پروژه‎های متعددی را انجام داده است می‌‌تواند ما را در این زمینه یاری کند.
وی ادامه داد: تصمیم‌ داریم در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای را با پژوهشگاه صنعت نفت در حوزه‌های مختلف این مجموعه امضا کنیم و امیدواریم بتوانیم در زمینه‌های متعددی برند‌سازی و تجاری‌سازی محصولات را در دستور کار قرار دهیم.
گلپایگانی افزود: پیمانکاران می‌توانند در تولید سیمان‌های سبک و سیمان‌هایی که از هدررفت گاز‌ها جلوگیری می‌کنند از توانمندی و دانش موجود در پژوهشگاه به نحو موثری استفاده کنند

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.