صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / پادشاه اردن خواهان اقدام جمعی برای حل بحران‌های خاورمیانه
پادشاه اردن خواهان اقدام جمعی برای حل بحران‌های خاورمیانه

پادشاه اردن خواهان اقدام جمعی برای حل بحران‌های خاورمیانه

پادشاه اردن بر اهمیت اقدام جمعی در راستای پایان دادن به بحران‌های جدی در خاورمیانه و در رأس آن مساله فلسطین تاکید کرد.

پادشاه اردن

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن گفت: مردم فلسطین حقی برابر برای داشتن آینده‌ای توام با صلح، امید و شرافت دارند. تنها راهکار مبتنی بر دو کشور بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل متحد است که می‌تواند  نیازهای هر دو طرف را تامین کند. فلسطین خواهان تشکیل کشوری مستقل بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است و در ‌عین ‌حال اسرائیل به دنبال تأمین امنیت و به رسمیت شناخته شدن از سوی کشورهای مسلمان و عربی در جهان است.

پادشاه اردن راهکار مبتنی بر تشکیل یک کشور را غیردموکراتیک و زشت خواند و گفت: این راهکار به هیچ وجه جایگزینی برای سازش مسالمت‌آمیز در راهکار تشکیل دو کشور نیست.

او تدابیر یک‌جانبه را رد و تأکید کرد که اقدامات نهاد آنروا و دیگر تلاش‌های مهم برای حمایت از خانواده‌ها و جوانان ضرورت دارد.

ملک عبدالله دوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان‌ کرد: رها کردن جوانان در دامان افراط‌گرایی و ناامیدی اشتباه بزرگی محسوب می‌شود.

وی در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اردن به حمایت از تلاش‌های چندجانبه برای کمک به سوریه جهت دستیابی به راهکار سیاسی بر مبنای فرایند مذاکرات ژنو و قطعنامه ۲۰۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه‌ خواهد داد.

پادشاه اردن اظهار کرد: پاسخ جهانی موثر به تروریسم همچنین مستلزم تداوم اقدام جمعی است که شامل تلفیقی از تدابیر امنیتی با قوی‌ترین ابتکار عمل‌ها برای حمایت امید و یکپارچگی می‌شود.

وی همچنین بر اهمیت مبارزه با ایدئولوژی‌های مبتنی بر نفرت از جمله اسلام‌هراسی شد و اظهار کرد، اردن سردمدار تلاش‌ها برای ایجاد یکپارچگی در جهان بر مبنای فهم و احترام متقابل بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.