صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / همکاری “دی‍پ‌مایند” و “یونیتی” در تحقیقات هوش مصنوعی
همکاری “دی‍پ‌مایند” و “یونیتی” در تحقیقات هوش مصنوعی

همکاری “دی‍پ‌مایند” و “یونیتی” در تحقیقات هوش مصنوعی

دو شرکت بزرگ "یونیتی" و "دیپ‌مایند" در حال همکاری با یکدیگر هستند تا سرعت تحقیقات "هوش‌ مصنوعی" و "یادگیری ماشینی" را افزایش دهد.

دمیس هاسابیس

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از انگجت، شرکت “دیپ‌مایند”(DeepMind)  که متعلق به “آلفابت”(شرکت مادر گوگل) است، در حال همکاری با شرکت “یونیتی”(Unity) است تا سرعت تحقیقات “هوش‌ مصنوعی” و “یادگیری ماشینی” را افزایش دهد.  

همکاری این دو شرکت روی محیط‌های مجازی تمرکز خواهد کرد تا شرکت “دیپ‌مایند” و شرکت‌های دیگر بتوانند از آنها برای آزمایش و تجسم الگوریتم‌ها استفاده کنند.

“دمیس هاسابیس”(Demis Hassabis) مدیرعامل و بنیانگذار “دیپ‌مایند” گفت: من از توافقی که با یونیتی انجام دادیم بسیار هیجان‌زده هستم. طی این همکاری، محیط‌های مجازی ایجاد خواهد شد تا الگوریتم‌های هوشمند و انعطاف پذیر آزمایش شده و توسعه یابند. آزمایش این الگوریتم‌ها برای مقابله با مشکلات در دنیای واقعی ضروری هستند.

 همکاری این دو شرکت کاملا معقول به نظر می‌رسد. “یونیتی” یکی از مشهورترین شرکت‌ها در حوزه ساخت بازی‌های ویدئویی برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های همراه و وب‌سایت‌ها است.

“دیپ‌مایند” نیز یک شرکت انگلیسی بزرگ در حوزه “هوش مصنوعی” است که در سپتامبر سال ۲۰۱۰ میلادی تحت عنوان فناوری‌های ذهن عمیق تأسیس شد. 

این شرکت در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۶۵۰ میلیون دلار توسط “گوگل” خریداری شد و نامش به “گوگل دیپ‌مایند” تغییر یافت.

“دیپ‌مایند”یک شبکه عصبی مصنوعی بوجود آورده است که توانایی یادگیری بازی ویدئویی را به همان شکل که انسان آن را می‌آموزد دارا است. بنابراین این دو شرکت ارتباطی آشکار با یکدیگر دارند.

گفتنی است “دیپ‌مایند” نیز پیشینه‌ای در ساخت بازی‌های رایانه‌ای داشته است.

یونیتی نیز هم‌اکنون گام رو به جلویی را در تولید بازی‌های رایانه‌ای برداشته است زیرا می‌تواند بازی‌های ۲ و ۳ بعدی را پشتیبانی کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.