صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نخست وزیر اسپانیا به کوبا می‌رود
نخست وزیر اسپانیا به کوبا می‌رود

پس از 30 سال

نخست وزیر اسپانیا به کوبا می‌رود

دولت اسپانیا اعلام کرد، نخست وزیر این کشور در آینده نزدیک به کوبا سفر خواهد کرد؛ به این ترتیب وی تبدیل به اولین نخست وزیر اسپانیا خواهد شد که در مدت بیش از ۳۰ سال گذشته به این کشور آمریکای لاتین سفر می‌کند.

پدرو سانچز

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز سه شنبه پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا با میگوئل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد.

بر اساس اعلام دولت اسپانیا، طرف‌ها در این دیدار توافق کردند که این سفر از سوی نخست وزیر اسپانیا انجام شود هر چند که تاریخی برای آن تعیین نشد.

دولت مادرید در بیانیه‌ای گفت: این دولت برگزاری این نشست را برای حفظ روابط تاریخی میان کشور ما و مردم کوبا ضروری می‌داند و بنابراین سانچز دعوت رئیس جمهور دیاز کانل را برای سفر به این کشور حوزه کارائیب در سریع ترین زمان ممکن پذیرفت. این می تواند اولین سفر یک رئیس دولت اسپانیا به کوبا از سال ۱۹۸۶ تا کنون را رقم بزند.

سانچز همچنین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با لوئیز آلبرتو مورنو، رئیس بانک توسعه قاره آمریکا، مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین وجاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند دیدار کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.