صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / فاصله تورمی دهک‌ها به ۱٫۴ درصد رسید
فاصله تورمی دهک‌ها به ۱٫۴ درصد رسید

مرکز آمار ایران اعلام کرد

فاصله تورمی دهک‌ها به ۱٫۴ درصد رسید

مرکز آمار ایران شاخص قیمت مصرف‌کننده کل کشور در شهریورماه بر اساس دهک‌های هزینه‌ای منتشر کرد. طبق این داده‌ها، تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای در این ماه به 1.4 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل (0.8درصد) بالغ‌بر 0.6 واحد درصد افزایش یافته است.

مرکز آمار ایران، نرخ تورم دهک اول هزینه‌ای در شهریورماه را ۱۰٫۶ درصد و نرخ تورم دهک دهم ۱۲ درصد اعلام کرد. بر این اساس فاصله نرخ تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای به ۱٫۴ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل (۰٫۸درصد) بالغ‌بر ۰٫۶ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش و در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۱.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق داده‌های منتشر شده، در شهریورماه محدوده تغییرات تورم دوازده‌ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۱۲٫۶ درصد برای دهک اول تا ۱۴.۷ درصد برای دهک دهم است.

فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش و در گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۱.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

نرخ تورم کل کشور در شهریورماه ۱۳۹۷ برابر ۱۱.۳ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۱۰.۶ درصد برای دهک اول تا ۱۲٫۰ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده‌ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین ۱۲٫۶ درصد برای دهک اول تا ۱۴.۷ درصد برای دهک دهم است.

هم‌چنین اطلاع مذکور در مورد گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» بین ۹٫۱ درصد برای دهک اول تا ۱۱.۴ درصد برای دهک دهم است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.