صفحه اصلی / دسته بندی نشده / رشد ۲۰٫۱ درصدی اجاره‌نشینی در همدان
رشد ۲۰٫۱ درصدی اجاره‌نشینی در همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اعلام کرد:

رشد ۲۰٫۱ درصدی اجاره‌نشینی در همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان از رشد 20.1 درصدی اجاره‌نشینی در این استان خبر داد و گفت: براساس سرشماری سال 95 در استان همدان 124 هزار و 783 خانوار مستأجر هستند در حالیکه این میزان در سال 90، 103 هزار و 920 خانوار بوده است.

مسکن

سیداسکندر صیدایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان همدان با ۶۲ هزار و ۸۱۴ خانوار بیشترین سهم اجاره‌نشینی در استان را داراست، اظهار کرد: طی سال ۹۰ میزان اجاره‌نشینی در شهرستان همدان ۵۲ هزار و ۶۱۶ خانوار بوده که با رشد ۱۹٫۴ درصدی در سال ۹۵ روبرو شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۰ در شهرستان ملایر ۱۹ هزار و ۹۰ خانوار مستأجر بودند که با ۱۹٫۶ درصد افزایش به ۲۲ هزار و ۸۴۱ خانور مستأجر رسیده همچنین در شهرستان نهاوند میزان اجاره‌نشینی با رشد ۱۷ درصدی از ۱۰ هزار و ۲۸۶ خانوار به ۱۲ هزار و ۳۶ خانوار در سال ۹۵ رسیده است.

صیدایی با بیان اینکه در سال ۹۰ در شهرستان تویسرکان ۵ هزار و ۴۵۳ خانواده مستأجر بودند که با افزایش ۲۷ درصدی به ۶ هزار و ۹۲۸ خانوار در سال ۹۵ رسیده است، افزود: در شهرستان کبودراهنگ میزان اجاره‌نشینی در سال ۹۰، ۳ هزار و ۵۹ خانوار بوده که این میزان در سال ۹۵ با ۲۸ درصد افزایش به ۳ هزار و ۹۱۷ خانوار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۰ در شهرستان اسدآباد ۵ هزار و ۳۱۳ خانوار مستأجر بودند که با افزایش ۲۹٫۷ درصدی در سال ۹۵ به ۶ هزار و ۸۹۳ خانوار رسیده است، گفت: شهرستان بهار در سال ۹۰، ۴ هزار و ۲۹ خانوار مستأجر داشته که این آمار در سال ۹۵ با ۶٫۳ درصد افزایش به ۴ هزار و ۲۸۱ خانوار رسیده است.

وی با بیان اینکه کمترین میزان اجاره‌‎نشینی مربوط به شهرستان فامنین است، خاطرنشان کرد: طی سال ۹۰ در این شهرستان تعداد خانوارهای اجاره‌نشین ۹۲۵ خانوار بوده که این میزان در سال ۹۵ با ۶۰ درصد افزایش به ۱۴۸۰ خانوار رسیده است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان، شهرستان رزن در سال ۹۰، ۳۱۴۹ خانوار مستأجر داشته که این آمار در سال ۹۵ با ۱۴٫۱ درصد افزایش به ۳۵۹۳ خانوار ارتقاء یافته است.

صیدایی با اشاره به رشد ۵٫۹ درصدی مالکیت مسکن در استان همدان، بیان کرد: در استان همدان ۳۴۲ هزار و ۸۷۸ خانوار طی سال ۹۰ صاحب‌خانه بوده‌اند که در سال ۹۵ با ۵٫۹ درصد رشد به ۳۶۲ هزار و ۹۹۶ خانوار رسیده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان خاطرنشان کرد: طی سال ۹۰ در استان همدان ۵۰۵ هزار و ۳۸۳ خانوار معمولی و گروهی در واحدهای مسکونی استان سکونت داشتند که این میزان در سال ۹۵ با ۵٫۷ درصد افزایش به ۵۳۴ هزار و ۲۶۲ خانوار در سال ۹۵ رسیده است.

 وی با بیان اینکه شهرستان همدان بیشترین مالکیت مسکن را بین ۹ شهرستان استان به خود اختصاص داده است، گفت: در سال ۹۰، ۱۱۵ هزار و ۷۸۴ خانوار همدانی صاحب‌خانه بودند که با ۹٫۱ درصد افزایش در سال ۹۵ به ۱۲۶ هزار و ۳۶۴ خانوار ارتقاء یافته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.